راه‌اندازی بزرگ‌ترین شبکه دانشجویی حمایت از فلسطین در نیویورک

بزرگ‌ترین شبکه دانشجویی برای حمایت از جنبش‌های جهانی فلسطین در شهر نیویورک راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ۱۸۰نیوز، شهر نیویورک شاهد راه‌اندازی بزرگ‌ترین شبکه دانشجویی برای جنبش‌های جهانی فلسطین (GSPN) است.

صدها نفر از گروه‌های دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف جهان از امریکا، اروپا، آفریقا و تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی به این شبکه پیوسته‌اند.

دانشگاه‌های نیویورک و دانشگاه‌های بین‌المللی شاهد تظاهرات گسترده دانشجویی در حمایت از فلسطین بودند که اکثر مقامات دولتی به آن واکنش‌های خشونت آمیزی نشان دادند.

تأسیس جنبش دانشجویی جدید در واکنش به حرکت‌های بین المللی حمایت از فلسطین و به منظور توقف جنگ نسل‌کشی و تلاش برای تحریم سرمایه‌گذاری اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکایی و بین‌المللی صورت گرفته است.

این شبکه جدید بستری امن و قابل اعتماد را برای فعالان دانشجویی برای تبادل راهبردها، به اشتراک گذاشتن تجربیات و ارتقای همکاری‌های جهانی فراهم می‌کند و منبعی حیاتی برای حمایت از فعالان محسوب می‌شود.

همچنین با ارائه کمک، دانش آکادمیک و تخصص‌های قانونی لازم، قدرت دانشجویی را در این باره افزایش می‌دهد.

سازمان دهندگان «شبکه جهانی دانشجویی برای فلسطین» اعلام کردند که این شبکه متعهد به تقویت صدای فلسطینی‌ها در سطح جهانی، آموزش جهانیان در مورد مقاومت فلسطین و تلاش برای هماهنگی اعتراضات و کمپین‌های عدالت خواه است. بنابراین به ترتیب چهار هدف اساسی را اعم از دفاع، آموزش، کار و وحدت را دنبال می‌کند.

این شبکه از دانشگاه‌ها خواست در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی بایستند، از حق اعتراض دانشجویان حمایت کنند، به همه روابط با مؤسسات آموزشی و پژوهشی اسرائیل پایان دهند و سرمایه‌گذاری‌های همه شرکت‌های اسرائیلی و شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی را پس بگیرند.

کد خبر 1778776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha