زیارت کربلا، پاداش دلچسب برای نابغه کوچک قرآنی

روایت کوتاهی از یک حافظ قرآن که در کودکی موفق به حفظ کل قرآن می‌شود و قرآن گوش دادن مادر در زمان بارداری را از دلایل علاقه اش به قرآن می‌داند.

خبرگزاری شبستان مشهد | دوران کودکی بهترین دوره برای انس کودکان با قرآن و آغاز حفظ کلام وحی است چرا که هم روح کودک هنوز پاک زلال چون آیینه وهم ذهن او پرقدرت و آماده آموختن و کسب آگاهی‌ست.

در این بین مادران نیز نقش مهمی در پذیرش و نگرش بچه ها نسبت به آموزه‌ها و دانشی که فرا می‌گیرند داشته و حتی از دوران بارداری می‌توانند تاثیر شگرفی بر علاقه مندی و آشنایی با علوم قرآنی بر روی فرزندان خود داشته باشند.

ملیکا محمددوست یکی از این حافظان خاص و از نوابغ قرآنی مشهد است که از چهارسالگی حفظ قرآن را شروع کرده و قبل از شروع مدرسه موفق به حفظ بیست‌وچهار جزء قرآن شد. او که برای ورود به پایه هشتم آماده می‌شود، کار حفظ را در دوره اول ابتدایی پی گرفت و تا پایان تابستان آن سال تحصیلی، حافظ کل قرآن شد.

کسب هفت‌رتبه استانی و یک‌رتبه ممتاز کشوری، از نتایج انس نوجوان محله فجر مشهد با قرآن است. دراین‌میان، جایزه مسابقه سال‌۱۳۹۸ که اداره اوقاف آن را برگزار کرد و سفر کربلا بود، خیلی به دلش نشسته است.

او می گوید: مادرم با تأثیر از یک برنامه تلویزیونی، تلاوت قرآن را در زمان بارداری من شروع کرد. او در طول نُه‌ماه حاملگی، قرآن می‌خواند. به نظرم این موضوع در علاقه‌مندشدنم به قرآن بی‌تأثیر نیست.

کد خبر 1778970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha