الازهر خواستار اتحاد جهان اسلام برای حمایت از مسجدالاقصی شد

الازهر اظهارات وزیر امنیت ملی اسرائیل مبنی بر ساخت کنیسه‌ در محوطه مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «arabnews»، الازهر الشریف مصر، اظهارات «ایتامار بن‌گویر»، وزیر امنیت ملی اسرائیل مبنی بر ساخت  کنیسه‌ در محوطه مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

بن گویر در مصاحبه ای گفت: اگر می توانستم هر کاری که می خواهم انجام دهم، پرچم اسرائیل را در این مکان قرار می‌دادم.

او در پاسخ به این سوال یک روزنامه‌نگار که آیا در این مکان کنیسه می‌سازد، گفت که این کار را انجام خواهم داد.

الازهر در بیانیه‌ای گفت: این اظهارات تحریک آمیز تنها از سوی افرادی با ذهنیت افراطی صادر می شود که به ادیان، مقدسات دیگران و قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی احترام نمی گذارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به همه دنیا یادآوری می‌کنیم که مسجد مبارک الاقصی با صحن‌ها و تمام محوطه‌هایش، کاملا اسلامی و حقی تاریخی برای مسلمانان بوده و خواهد بود.

الازهر تاکید کرد که مسجدالاقصی اصالتا اسلامی است و علیرغم برنامه‌های صهیونیست‌های جنایتکار برای یهودی‌سازی بناهای تاریخی، مسجدالاقصی و شهر بیت‌المقدس به همین شکل باقی خواهد ماند.

این نهاد از کشورهای جهان اسلام خواست که در برابر این اظهارات غیرمسئولانه و مکرر این مقام صهیونیست و دیگر افراط‌گرایان که عادت به یورش به مسجدالاقصی کرده‌اند، مواضع جدی و سخت‌گیرانه اتخاذ کنند.

الازهر تاکید کرد که جهان اسلام باید در مقابل اقدامات صهیونیست‌ها برای دامن زدن به خشونت و تروریسم علیه فلسطینی‌های بی‌گناه بایستد.

کد خبر 1778995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha