موکب بی‌ریای یک خانواده مستضعف

در مسیر زائرین پیاده امام هشتم(ع) چه بسیار دلدادگانی اند که با هر وٌضع و توان به عشق آقا، موکبی برپا کرده و عزم خدمت به میهمانان رضا را می کنند. یکی از این ایستگاه ها دو سال است که توسط خانواده ای که دارای مشکلات مالی و جسمی زیادی هستند در جاده تربت حیدریه به مشهد و در روستای سرهنگ در۱۱۰ کیلومتری مشهد برپا می شود.

خبرگزاری شبستان مشهد | ماه صفر، برای اهالی خراسان، موسم میزبانی و نشر مهربانی ست؛ فصل مهمان نوازی. قصه های خادمین بی ریای زائرین رضا(ع) که در طول مسیر تشرف میهمانان سلطان خراسان، از جان و دل می بخشند و حتی گاه در نداری و درماندگی، هر آنچه دارند نذر مولا می کنند، گاه شبیه همان روایت های خادمین زائرین اربعین است؛ همان ها که مهمان نوازی و ارادت شان به مهمانان غریب کربلا، زبانزد عالمیان است.

اینجا در خطه خراسان خانواده ای هست که با وجود مشکلات مالی و جسمی، تصمیم به برپایی موکبی برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده غریب خراسان گرفته و دو سال است که به مدت ۱۰ روز از اربعین تا شهادت امام هشتم(ع) ایستگاهی پر از مهر و عشق را با نام صاحب الزمان(عج) در مسیر تربت حیدریه به مشهد در روستای سرهنگ برای خدمت برپا می کند.

پدر این خانواده می گوید: با وجود بیماری خودم و همسرم و وجود مشکلات مالی سال گذشته تصمیم گرفتیم همزمان با ایام دهه آخر صفر یعنی از اربعین تا سالروز شهادت امام هشتم (ع) موکبی را برای پذیرایی از زائرین حضرت برپا کنیم.

وی با بیان اینکه امسال برای دومین سال متوالی تصمیم به برپایی این موکب گرفتیم ادامه می‌دهد: در این موکب امکاناتی از جمله نمازخانه، استراحتگاه و پذیرایی مهمانان با چای، شربت، آب معدنی، شله زرد، شیربرنج، آش، ساندویج و میوه تدارک دیده شده است.

این خادم رضوی تاکید می کند که برپایی این موکب و خدمت به مهمانان حضرت، آرامشی وصف ناپذیر به من و خانواده ام هدیه کرده که با هیچ چیز و هیچ حس قابل توصیف نیست.

کد خبر 1779034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha