عملیات اربعین مقدمه حمله بزرگ و همه جانبه ایران اسلامی است

امام جمعه پاتاوه به عملیات گسترده اربعین از طرف حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی و بازتاب جهانی آن گریزی زد و گفت: این عملیات مقدمه حمله بزرگ و همه جانبه ایران اسلامی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۹ شهریور ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ به موضوع تقوا و تحکیم خانواده به تشریح سخنان پیامبر اسلام (ص) اشاره و اظهار کرد: همه تقوا این است که آنچه را نمی دانی بیاموزی و آنچه را می‌دانی به کار بندی .

امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه نهاد خانواده، اصلی‌ترین رکن جامعه و بستر فرهنگ‌های گوناگون زمینه ساز خوشبختی یا بدبختی انسان‌ها و امت‌ها است، گفت: دین اسلام، عنایت ویژه‌ای به سلامت رشد و پویایی این نهاد سرنوشت ساز دارد.

وی با بیان اینکه رسول خدا با اشاره به اجر صبر همسر بر بدی‌های شوهر سه گروه از زنانند که خداوند متعال، عذاب قبر را از آنان برمی‌دارد و با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، محشور می‌شود، افزود: زنی که در برابر غیرت شوهرش صبر می‌کند، زنی که در برابر بد اخلاقی شوهرش شکیباست و زنی که مهریه‌اش را به شوهرش می‌بخشد، خداوند به هر یک از این گونه زنان ثواب هزار شهید می‌دهد و برای هر یک از آنها عبادت یک سال می‌نویسد.

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه اجر صبر شوهر بر بدی‌های همسرش، ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: هر مردی به خاطر خدا در برابر بد اخلاقی زنش صبر کند، خداوند متعال برای هر روز و شبی که در برابرش شکیبایی می‌ورزد، همانند ثوابی را به او می‌دهد که به حضرت ایوب علیه السلام در قبال گرفتاری هایش داد، و گناه زن نیز در هر شب و روز به اندازه ریگ‌های ریگستان است.

خطیب نماز جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به موضوعات مختلف روز از جمله ۹ شهریور، سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر، روز تجلیل از اسرا، مفقودین و شکست آمریکا در افغانستان و خروج مفتضحانه از این کشور در سال ۱۴۰۰ش اشاره و تصریح کرد: امام موسی صدر از دوران نوجوانی رفیق امام خمینی(ره) و مدتی شاگردش، حامی و مبلغ امام و انقلاب بود و در داخل و خارج کشور، او یک روح در دو کالبد بود، آموزه‌ها و شعارهای راهبردی امام صدر، همان آموزه ها و شعارهای راهبردی امام خمینی(ره) بود.

وی ادامه داد: امام (ره) به اصالت، اخلاص و اعلمیت او را در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اخلاقی اعتقاد داشت و از همین رو همواره در حد توان خود از حرکت آن بزرگوار در لبنان حمایت می‌کرد و امام خمینی(ره) از همان روزهای نخست ربوده شدن امام موسی صدر تا آخر عمر شریف، نسبت به این مسئله واکنش پیگیری مجدانه‌ای نشان دادند.

حجت الاسلام سیادت در بخش دوم خطبه سیاسی، با اشاره به اینکه «عدالت جوهره تاکیدات رهبر معظم انقلاب به دولت‌ها است»، از لسان معظم له گفت: «هر قانونی هر تصمیم مهمی یک پیوست عدالت برایش تهیه کنید، در عدالت عقب افتادیم، توسعه باید با عدالت همراه باشد، وگرنه جامعه مانند کشورهای غربی دچار شکاف، تبعیض و نارضایتی خواهد شد».

خطیب نماز جمعه پاتاوه عدالت را نیاز واقعی جامعه دانست و بیان کرد:تحقق عدالت نیازی به تکیه بر بیگانه ندارد و قشر محروم در انواع خدمات باید در اولویت باشند.

وی یادآور شد: قشرهای محروم و دور افتاده از مرکز، روستائیان، عشایر و کسانی که مشکلات بیشتری دارند نه تنها در بخش‌های اقتصادی بلکه در انواع و اقسام خدمات فرهنگی باید در اولویت قرار گیرند.

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت مناسبت، ۱۲ شهریور، ۲۸ صفر، سالروز شهادت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیهما السلام، و سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس، با طرح این سوال که رمز و راز عظمت شخصیت پیامبر اعظم(ص)،چیست؟، گفت: هرچه کارآمدتر، مقدس‌تر است، در نظام ربوبی الهی، حضرت از همه مقدس‌تر است، چون از همه موجودات، برای نظام ربوبی و عالم هستی کارآمدتر و موثرتر است.

امام جمعه شهر پاتاوه خاطرنشان کرد: خود آن حضرت (ص) فرمودند: «بهترین شما کسانی هستند که نفعشان به دیگران برسد».

وی در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز به عملیات گسترده اربعین از طرف حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی و بازتاب جهانی آن گریزی زد و گفت: این عملیات که با شلیک بیش از ۳۰۰ موشک، تمامی پایگاه‌های شمالی اسرائیل را هدف، گنبد آهنین رژیم کودک کش را ناکارآمد و با کشته و زخمی شدن هزاران نفر از نظامیان جانی، مقدمه حمله بزرگ همه جانبه ایران اسلامی است و به حول و قوه الهی انتقام شهید هنیه قطعی و شکست همه جانبه دشمن نیز حتمی خواهد بود.

کد خبر 1779232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha