برنامه نئونازی‌ها در هدف قراردادن مساجد و مسلمانان در میته‌سوتای آمریکا

نئونازی ها در ایالت میته سوتا این روزها براساس برنامه ضد اسلامی مساجد و مسلمانان را هدف قرار می دهند که باعث افزایش نگرانی جامعه مینه سوتا از جمله مسلمانان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوطن، ایالت مینه سوتای آمریکا این روزها شاهد نگرانی درباره افزایش فعالیت نئونازی ها و هدف قرار گرفتن مساجد و مسلمانان است که نگرانی جامعه را برانگیخته است.

برهمین اساس، شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) مینه سوتا اقدامات خرابکارانه ای را که توسط نئونازی ها در یک پل و مسیر عابر پیاده در شهر کلوکت انجام شد، محکوم کرد.

 پلیس این شهر اعلام کرد: نمادهای نئونازی و دیگر شعارهای نژادپرستانه که بر روی پل نزدیک پارک اسپافورد و در مسیر پیاده روی شمال رودخانه سنت لوئیس ترسیم شده بودند، در حال بررسی است.

 این نمادها شامل نام یک سازمان برتری طلب سفیدپوست است، که ترس ها را بیشتر می کند.

گیلانی حسین، مدیر اجرایی CAIR در مینه سوتا، در اظهار نظر درباره این رویداد، تاکید کرد: این اقدامات خرابکارانه کاملا غیرقابل قبول است.

وی از همه ساکنان این ایالت خواست تا متحد شوند و ایدئولوژی های افراطی را نپذیرند.

 حسین تاکید کرد : مسلمانان با همه کسانی که یهودی ستیزی، نژادپرستی، بیگانه هراسی، اسلام هراسی، برتری سفیدپوستان و سایر اشکال تعصب و نابردباری را به چالش می کشند، همبستگی خود را اعلام می کنند.

برهمین اساس، حملات به مساجد و مسلمانان در مینه سوتا افزایش یافته است و نگرانی در مورد گسترش احساسات «اسلام هراسی» را افزایش داده است.

روزنامه «مینه سوتا استار تریبون» در گزارشی اعلام کرد: رهبران جامعه مسلمان از مردم خواسته اند تا هرگونه اطلاعات در مورد آتش سوزی که گاراژ مسجد الرحمه در خیابان بلومینگتون جنوبی تخریب کرد، ارائه دهند.

 این حادثه یکی از حملات متعددی است که از اواخر سال گذشته تاکنون مساجد را در مینه سوتا هدف قرار داده است.

گیلانی حسین با اشاره به حوادث اسلام هراسی دیگر، گفت: مسجد دارالقلم در شمال شرق مینیاپولیس بیش از ده ها تماس تهدیدآمیز در آخر هفته دریافت کرد، از جمله یک پیام متنی حاوی ویدئویی از تیراندازی دسته جمعی که در نیوزیلند در سال ۲۰۱۹ رخ داد.

این حوادث بخشی از موج فزاینده ضد اسلامی در ماه های اخیر است.

 حسین خاطرنشان کرد: در ۱۲ ماه گذشته نزدیک به هشت مورد خشونت و ارعاب علیه مسلمانان در مینه سوتا به ثبت رسیده است که رکود به شمار می آید و مشابهی در سایر ایالت ها ندارد.

کد خبر 1779265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha