«من غزه، دختر فلسطین هستم» گلچینی از اشعار ۵۷ شاعر جهان

«من غزه، دختر فلسطین هستم» گلچینی از اشعار ۵۷ شاعر از سراسر جهان درباره غزه است که توسط انتشارات جبرا در اردن به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، درپی ادامه حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه، انتشارات جبرا در امان اردن کتاب شعر جدیدی  با عنوان «من غزه، دختر فلسطین هستم- گلچینی شاعرانه به خاطر غزه» حاوی اشعار ۵۷ شاعر در سراسر جهان را منتشر کرد.

این کتاب شعر را «محمد حلمی ریشه» محقق و مترجم انگلیسی در ۲۷۲ صفحه تهیه و ترجمه کرده است.

این انتشارات درباره انتشار این کتاب گفت: مسلم است که غزه صبور که زیر نگاه جهان ستمگر و درمانده دستخوش جنگ شنیع نسل کشی می شود، بیش از شعر نیاز دارد، اما ادبیات تصویری از تصاویر دفاع از جان، حقیقت، عدالت و انسانیت را باقی گذاشته و می گذارد. کلمه به عنوان یکی از ابزارهای انسان در تغییر و یکی از ابزارهای ایفای نقش میهنی، ملی و انسانی و فرهنگی بوده و خواهد ماند.

این انتشارات اعلام کرد: این کتاب یک گلچین شعری برای غزه است که اشعار بیش از ۵۰ شاعر درباره غزه و فلسطین گردآوری کرده است.

حلمی الریشه، نویسنده کتاب دراین باره گفت: طرح این کتاب به ذهنم رسید، «من غزه دختر فلسطین هستم – گلچینی شاعرانه»،  درست همانطور که آغاز هر شعری به ذهنم می رسد. وقتی احساس می‌کنم که آن را فوری در تصوراتم مرور می کنم. شرایط تولد آن را آماده می‌کنم تا آن را بنویسم، بنابراین این پروژه گلچین را در صفحه فیس بوک من اعلام کردم.

 وی افزود: انتشارات جبرا به سرعت با من تماس گرفت تا این کتاب پس از اتمام منتشر شود.

ریشه ادامه داد: زمانی که متون شعری از جهان عرب به دست من و انتشارات جبرا رسید، احساس آرامش کردم. همچنین متون شعری از شاعران کشورهای جهان غرب را در کتاب آورده ام که به عربی ترجمه کردم.

شاعران شرکت کننده در این اثر ادبی از کشورهای فلسطین، اردن، عراق، سوریه، مراکش، تونس، الجزایر، مصر، بحرین، یمن، سریلانکا، آمریکا، بریتانیا، مالزی، هند و بنگلادش هستند.

 ابراهیم نصرالله، احمد العجمی، احمد النظامی، ادریس علوش، اکرم صالح الحسین، آمال زکریا، امل حسن، براء جبر، جواد المومنی، حمید الشامی، حوریه عمران، رقیه کنعان، رو فریمان، ریتا عوده، ریکی لورنتیس، استوارت مک فارلین، سلام صدیق، سهی سلوم، صلاح ایوب، طیب امرابطی، عاطف محمد عبدالمجید، عبدالاحد بودریقه، عبدالله المتقی، عذاب الرکابی، العربی بنجلون، علاء حمد، علی احمد العلی، علی ریاض، غازی الذیبه، فتح الله بوعزة، فتحی عبدالسمیع، فهمی الصالح، قاسم شاتی، کیسی جارمز، لطفی خلف، متیو جروم ون هویزن، ماجد مطرود و شماری دیگر از جمله شاعرانی هستند که اشعارشان درباره غزه به چاپ رسیده است.

کد خبر 1779305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha