امام موسی صدر، رابطه با اسرائیل را حرام و او را شر مطلق می‌دانست

مفتی صور در سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر مصادف با ۹ شهریور ماه، تاکید کرد که امام موسی صدر، اسرائیل را شر مطلق می‌دانست و او در آن زمان خطر اسرائیل را درک کرده بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، شیخ حسن عبد الله،  مفتی صور و جبل عامل بر نقش امام موسی صدر در ایجاد مکتبی غیر سنتی در مسیر جنبش بشری و عقیدتی، مقاومت در برابر بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد.

وی افزود: امام موسی صدر بر مقابله با ظالمان تاکید داشت، به طوری که وی رابطه با «اسرائیل» را حرام و «اسرائیل» را شر مطلق دانست و فتوای منع رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی را صادر کرد.

شیخ حسن عبدالله در جریان استقبال از تعدادی از هیئت‌های مدنی، مذهبی و حزبی در دارالافتاء جعفری در صور گفت: در سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهش، لبنان به خصوص جنوب این کشور در شرایط سختی به سر می برد که خطرناک‌ترین آن تجاوز کنونی اسرائیل به لبنان و مردم فلسطین است و نکته قابل توجه این است که برخی جنگ غزه را دلالت بر جغرافیای مکانی می‌دانند، اما در واقعیت این است که دشمن صهیونیستی در حال جنگ مستقیم علیه مردم فلسطین در کل، مردم لبنان و به طور کلی علیه بشریت در جهان است.

وی گفت: زندگی امام موسی صدر پر از حوادث و تحولات بود و این دوران همراهی ایشان با حوادث لبنان باعث شد که واقعیت توطئه علیه خاورمیانه را ببیند، جایی که یک موجود غاصب در سرزمین فلسطین وجود دارد و تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی را تهدید می‌کند و او این حوادث را می‌دید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و یارانش، بر اندیشه و رویکرد ایشان تجدید عهد می‌کنیم که به واسطه آنها لبنان برکت خواهد یافت.

کد خبر 1779393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha