نصرالله: کشتار «رفح» موید وحشی‌گری رژیم صهیونیستی است

«سید حسن نصرالله» در مراسم ختم مادر فقیدش گفت»: کشتار رفح موید وحشی‌گری و خیانت دشمن است و رفح آبروی دشمن صهیونیستی را برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در مراسمی در ضاحیه به مناسبت ختم مادر فقیدش، گفت:  از اینکه نتوانستن حضور مستقیم و تماس تلفنی چه در مراسم ختم مادرم و چه در مراسم خاکسپاری داشته باشم، عذرخواهی می کنم، زیرا وظیفه من این است که در صف اول پذیرایی از شما باشم، اما به دلیل شرایط امنیتی این کار جایز نیست.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: حضور شما را احساس می کنم و ارج می نهم و از طرف پدرم، برادران و خواهرانم و از طرف خانواده ام نصرالله و صفی الدین از همه به دلیل همدردی و تسلیت تشکر می کنم.

وی افزود: از همه کسانی که از لبنان، عراق، فلسطین، ایران، سوریه، پاکستان، ترکیه، یمن، بحرین، کویت، مصر، تونس، موریتانی، بسیاری از کشورهای آفریقایی، اردن، جیبوتی و لبنانی‌های مقیم کشورهای خارجی که من تسلیت گفتند، تشکر می کنم. همچنین از برادرانم در حزب‌الله و نهضت امل تشکر می‌کنم که از همان ساعات اولیه برای تسلیت در کنار پدر حضور داشتند. از خانواده های محترم شهدا که پیام تسلیت ارسال کردن، سپاسگزارم.

نصرالله درباره مادرش گفت: مرحومه فقیده «نهدیه هاشم صفی الدین» از دو سید هاشمی متولد شد. او یک زن مومن، طاهر، پاک و آرام و کم حرم بود و در امور دیگران دخالت نمی گیرد و به هیچ کس اهانت نمی کرد و از هیچ کسی نفرت نداشت. اولویت برای خانواده او تربیت، حمایت بود؛ او زنی راضی بود که در مورد لباس و مسکن و خوراک بحث نمی کرد. مادر همراه پدر بود و صبور وصالح بود.

وی ادامه داد: شهید هادی نوه اولش بود و او را دوست می داشت و از شهادتش متاثرشد. مادرم همبشه در سلامتی و بیماری خدا را حمد می کردند و وفتی از اوپرسیدند حاجیه چطوری، جواب داد: الحمدالله و شکرلله.

نصرالله گفت: ما در محله ای فقیرنشین به نام محله شرشبوک، به دنیا آمدیم، در محله ما مسجد، علمای دینی و فعالیت مذهبی وجود نداشت، اما به برکت پدر و مادرم از جانب خداوند به ما ایمان و دینداری داده شد. ما از ابتدا به مکتب امام سید موسی صدر و نهضت ایشان تعلق داشتیم و هنوز هم هستیم، چه در حزب الله باشیم و چه در جنبش امل، من و برادرانم. این محله محله بزرگی نبود، اما متنوع بود و ساکنان آن لبنانی، فلسطینی، کرد، ارمنی و عرب مسلخ بود که همگی فقیر بودند و بین همه محبت، صلح و همبستگی وجود داشت.  امیدواریم آنچه را که در محله شرشبوک دیدم، روزی ببینیم، مشکل ما در لبنان عملکرد برخی از رهبران سیاسی است.

سید حسن نصرالله درباره کشتار رفح، گفت: کشتار رفح موید وحشی گری و خیانت دشمن است و در نگاه شخصیت قاتلان پیامبران تجدید می کند که خیمه های پارچه ای را بمباران می کند و پیکر کودکان را قطعه قطعه کردند. رفح آبروی دشمن صهیونیستی را برد.

وی ادامه داد: خون هایی که در رفح ریخته شد، باید تمام کسانی را که تا امروز سکوت کرده اند، به حرکت درآورد.

دبیرکل حزب الله گفت: این قتل عام تمام آرایش دروغینی اشغالگران را به عنوان رژیمی اخلاق مدار را از بین برد، رژیم صهیونیستی، جامعه جهانی و دیوان دادگستری بین المللی که به توقف حمله به رفح حکم داده بود، به چالش کشیده است.

نصرالله تاکید کرد: به عادی سازان روابط می گوییم با چه کسانی عادی سازی می کنید؟ با این هیولاهای وحشی خائن که جنایاتشون حد نداره؟

وی ادامه داد: دیوان بین المللی دادگستری چند روز پیش خواستار پایان دادن به حملات شد و پاسخ آن حملات خشونت آمیز بود. ما باید این کشتارهای وحشتناک را محکوم کنیم و عاملی برای اعمال فشار به منظور پایان دادن به جنگ و حمله به مردم غزه باشیم.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: این کشتارها باید عبرتی برای ما و کسانی باشد که به جامعه بین المللی و قوانین بین المللی برای حفاظت از لبنان دل خوش می کنند.

وی خطاب به همه غافلان جاهل گفت: اعضای بدن بچه های غزه در گوش شما فریاد می زنند، صورت شما را به خون آلوده می کنند و شما را با سرهای بریده خطاب می کنند. قدرت، وحدت ، مقاومت  و خون شهدا و فداکاری های شما از شما محافظت می کند. اما تسلیم شدن در مقابل جامعه بین الملل درمانده، از شما محافظت نخواهد کرد.

سید نصرالله گفت: ما در ماه آزاد سازی هستیم که با فداری و خون، سرزمین خود را بازیافتیم و و مقاومت هزاران شهید تقدیم کرد.

وی تاکید کرد: این خون‌هایی که در رفح ریخته شد، شکست و نابودی این رژیم نازی و وحشی را تسریع خواهد کرد، رژیمی که ما آینده ای برای آن در منطقه خود نمی بینیم.

کد خبر 1765915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha