مرکز اسلامی نیویورک؛ مکانی برای آموزش دینی به کودکان

مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی نیویورک، یکی از نخستین مساجدی است که در نیوریوک ساخته شده است و دارای بزرگ‌ترین مدرسه اسلامی است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی نیویورک در شرق محله هارلِم در منهتن شهر نیویورک ایالات متحده  آمریکا واقع شده است.

در اوایل سال ۱۹۵۷ ساختمانی پنج طبقه در ضلع شرقی شهر نیویورک خریداری شد تا از آن به عنوان مسجد برای اقامه نماز، برگزاری مراسم مذهبی و رفع نیازهای مسلمانان ساکن این شهر استفاده شود.

این مسجد در انتهای خیابان هفتاد و دوم قرار داشت با گذشت زمان تعداد مسلمانان به میزان قابل توجهی افزایش یافت و جامعه اسلامی شاهد رشد بسیار سریع در نیویورک بود و یافتن امکاناتی برای پاسخگویی به خواسته‌های جامعه اسلامی و همچنین کودکان مسلمان و آموزه های دین اسلام باعث شد تا برای رفع این نیاز به فکر یک مرکز اسلامیبزرگ باشند.

بنابراین، در سال ۱۹۸۷ زمینی برای تأسیس اولین مرکز اسلامی در شهر نیویورک خریداری شد و تلاش بسیاری برای جمع آوری کمک‌های مالی انجام شد و تحقق این رویا چهار سال به طول انجامید و در نهایت در سال ۱۹۹۱ میلادی ساخت مسجد به اتمام رسید و  طی مراسمی با حضور مرحوم امیر شیخ جابر احمد الصباح، امیر دولت کویت و جمعی از وزرای امور خارجه و سفرای کشورهای اسلامی افتتاح شد.

این مرکز فرهنگی اسلامی برای یک هزار نمازگزار ظرفیت دارد و ساخت آن ۱۴ میلیون دلار هزینه در بر داشت.

سبک معماری این مسجد، تلفیقی از معماری عثمانی و مدرن است و عناصر اساسی بناهای اسلامی آن از جمله محراب، نمازخانه و مناره در این مسجد به زیبایی طراحی شده‌اند.

مرکز اسلامی نیویورک؛ مکانی برای آموزه‌های دین اسلام به کودکان مسلمان

در این مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی، علاوه بر برگزاری نمازهای روزانه، خدمات مختلفی از جمله آموزش دین اسلام و زبان عربی به کودکان مسلمان، تدریس دروس اسلامی، مشاوره روانشناسی، ثبت ازدواج اسلامی، پاسخگویی به سوالات غیرمسلمانان، مراسم ترحیم، جمع‌آوری زکات و کمک‌های خیریه ارائه می‌شود.

مرکز اسلامی نیویورک، مکانی است که هزاران دانش آموز، اعضای هیئت های مذهبی و روحانیون از آن بازدید می کنند.

همچنین سالانه تقریباً ۳۰ هزار بازدیدکننده غیرمسلمان و نمایندگان سازمان‌های دولتی، مدارس، دانشگاه‌ها و گروه‌های بین‌ادیانی از این مسجد بازدید می‌کنند.

در واقع، این مرکز پذیرای مسلمانانی از ۴۶ ملیت مختلف است که برای اقامه نمازهای یومیه به مسجد می‌آیند.

بر اساس گزارش‌ها، این مرکز، یک مدرسه اسلامی دارد که یکی از بزرگ‌ترین مدارس اسلامی در ایالت و تنها مدرسه اسلامی در منهتن است. برای بسیاری از جامعه مسلمان در منهتن و مناطق اطراف آن این مدرسه، خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

مرکز اسلامی نیویورک؛ مکانی برای آموزه‌های دین اسلام به کودکان مسلمان

کد خبر 1779479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha