آیین معنوی قرائت زیارت ازبعید در کانون‌های مساجد استان زنجان برگزار می‌شود

اسلامی با تشریح برنامه عزاداری روزهای پایانی ماه صفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان از برگزاری آیین معنوی قرائت زیارت ازبعید در کانون‌های مساجد استان زنجان خبر داد.

محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ۲۸ صفر سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، مراسم پرفیض قرائت زیارت ازبعید در کانون های مساجد استان زنجان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این آئین معنوی را آشنایی با معارف گرانقدر آن حضرت و فیوضات این زیارت ارزشمند عنوان کرد و ادامه داد:  قرائت این زیارت جریان سازی فرهنگی است و می بایست با شکوه هرچه تمامتر و با مشارکت مردم مومن و خداجو با هدف ایجاد بستر مناسب برای رشد معنوی و بسط شعائر اسلامی ایجاد زمینه وحدت بیشتر میان همه مسلمانان برگزار شود.

اسلامی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام به حق شخصیت کاملی بود که توانست اندیشه های راستین و واقعی اسلام را با خلق و خو و صفات پسندیده تبیین کند، تصریح کرد: در قرآن کریم به صفات وارسته پیامبر(صلی الله علیها) اشاره شده است و خداوند خطاب به آن حضرت می فرمایند به تو خلق عظیم عنایت کردیم و همین خلق نیکوی ایشان بود که موجب شد بتواند در برابر مشکلات و سختی ها به مانند کوهی محکم و استوار ایستادگی کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان ادامه داد: ایشان با روحیه صبر و استقامتی که خداوند به وی عطا فرمود توانست برنامه های خود را در جامعه ای پر از جهل و ناآگاهی گسترش دهد.

اسلامی به ترویج و توسعه سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام در تمام برهه های زندگی و شرایط کنونی جامعه ضروری عنوان کرد و افزود: ایام ولادت و رحلت آن حضرت می تواند فرصت مناسبی برای تبین سبک زندگی ایشان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با یادآوری اسنکه مراسم سوگواری پیامبر اکرم (ص) با قرائت زیارت ازبعید پیامبر اکرم (ص)، سخنرانی و مداحی برگزار می شود، یادآور شد: مراسم احسان به عزاداران به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در مساجد زنجان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1779482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha