توان دشمن در جنگ الکترونیک کاهش یافته است

فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور گفت: توان دشمن با ساخت تجهیزات هوشمند ایرانی و رصد به موقع پرنده‌ها، در جنگ الکترونیک کاهش یافته است.

امیر سرتیپ «علی حدادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، به توان دفاعی هوایی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: امنیت مرزهای هوایی امروز به لحاظ توسعه فناوری های نوین و تردد پرنده های متعدد از اهمیت خاصی برخوردار است تا در نقاط کور دچار مشکل نشویم.

فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور با بیان اینکه موضع های رصد پدافندی در بیش از ۳۷۰۰ نقطه کشور ایجاد شده و رصد آسمان را انجام می دهد، افزود: امکانات و تجهیزات جدید همراه با موشک و پرنده های دفاعی در سراسر آسمان میهنمان وجود دارد تا به موقع اقدام عملیاتی صورت پذیرد که در این خصوص نیروی هوایی نیز همکاری دارد.

وی ادامه داد: جنگ الکترونیک و توسعه تجهیزات در این حوزه نیز در ایجاد ناامنی موثر بوده و به همین خاطر اقدامات راهبردی در حوزه پدافند هوایی صورت گرفته تا جایی که توان دشمن با ساخت تجهیزات هوشمند ایرانی و رصد به موقع پرنده‌ها، در جنگ الکترونیک کاهش یافته است.

امیر سرتیپ حدادی با اشاره به تنوع فرکانس در رادارها تصریح کرد: همین موضوع در شنود، رصد و اقدام عملیاتی علیه دشمن موثر بوده و توانسته امنیت مرزهای هوایی را ارتقا ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت های پدافند هوایی بروز شده و با آموزش نیروی انسانی و هوشیاری و بیداری آن ها رصد مرزها تا فراتر از آسمان کشور انجام می شود.

فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور با اشاره به سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی در کشور گفت: یکی از اقدامات راهبردی و مورد نیاز امنیت کشور وجود همین نیرو بوده که سال به سال به دستاوردهای آن در ارتش پی برده ایم.

وی اضافه کرد: تولید تجهیزات، تربیت نیروی انسانی متخصص و کاهش وابستگی به دسگر کشورها در تامین امکانات و رصد هوایی از جمله این دستاوردها محسوب می شود و هیچ قرارگاه و رصدخانه ای از دیگر کشورها در خاک ایران نداریم.

امیر سرتیپ حدادی به برنامه های این هفته اشاره کرد و اذعان داشت: دیدار با خانواده شهدا ارتش، غبارروبی گلزار شهیدان اصفهان، همایش پیاده روی، پخش فیلم سینمایی ویژه کارکنان وظیفه

تجلیل از پیشکسوتان و تبیین جایگاه و دستاوردهای پدافند در جمع مردم از جمله مساجد از فعالیت های سالروز تاسیس پدافند هوایی در استان اصفهان است.

کد خبر 1779658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha