۲۰ مبلغه به کانون‌های مساجد استان زنجان اعزام می شوند

به گفته محمدی، کانون حضرت خدیجه کبری(س) حوزه علمیه خواهران زنجان دوره توانمندسازی ۲۰ مبلغه در زمینه شخصیت شناسی و مزاج شناسی نوجوانان را برگزار می کند.

سکینه محمدی، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: کانون حضرت خدیجه کبری(س) محور تربیتی طرح نشاط و تعالی مسجد و محله از سری طرح های قرارگاه شهید آوینی را اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مبلغان این کانون برای مباحث تربیتی به کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان اعزام خواهند شد، گفت: در راستای توانمندسازی مبلغان اعزام، دوره آموزشی دو روزه برای این طلاب برگزار خواهد شد.

به گفته محمدی، دوره توانمندسازی ۲۰ نفر از مبلغان عضو کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریورماه با حضور مجید همتی، یکی از روانشناسان مرکز مشاوره روشنا از قم در موضوعات شخصیت شناسی و مزاج شناسی نوجوانان برگزار می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س)، هدف از برگزاری این دوره را توانمندسازی مبلغان دینی در حوزه تربیت نوجوانان و جوانان عنوان کرد و گفت: این مبلغان که در موضوع تربیت نوجوانان به کانون های مساجد اعزام می شوند باید آمادگی پاسخگویی به سوالات را داشته باشند.

طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» به صورت مسجد پایه و خانواده محور با استفاده از ظرفیت های بومی و با ساماندهی سرمایه های محله و با بهره گیری از استعدادهای نوجوانان محله در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به اجرا درمی آید.

محله محور، خانواده بنیان، مسجد پایه و نگاه ایجابی با رویکرد نشاط اجتماعی از ویژگی های شاخص این طرح است که با هدف احساس هویت و تعلق به نوجوانان محله برای ساختن محیط زندگی بهتر، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری از طریق ابزار هنری، استفاده از امکانات و ظرفیت های مردمی برای ارتقاء حل مسائل فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط و روحیه امید و خداباوری، آموزش و تولید آثار فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ سالم و پرنشاط اجرا می شود.

کد خبر 1779736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha