ظرفیت‌های ایران در حوزه سینما و بازی‌های رایانه‌ای مثال‌زدنی است

سرپرست هیأت اعزامی به هفته بین‌المللی فیلم مسکو با هماهنگی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با مدیر «بازار جهانی محتوای روسیه» دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست یلنا سانبیم مدیر بازار جهانی محتوای روسیه بر لزوم حضور شرکت‌های ایرانی در این رویداد که هرسال در دو نوبت بهار و پاییز برگزار می‌شود تأکید نمود. وی حضور ایران را طی سال‌های اخیر به سبب ظرفیت‌های مطلوبی که در حوزه فیلم، سریال، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای در ایران وجود دارد خوب توصیف کرد و اظهار داشت: شرکت‌های ایرانی فعالانه در این رویداد شرکت می‌کنند و تاکنون توانسته‌اند با متناظران روسی خود همچنین دست‌اندرکاران صنعت سینما و گیم از سایر کشورها که در این بازار جهانی شرکت می‌کنند از نزدیک آشنا شده و به تبادل اطلاعات و محتوا بپردازند.

وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد همبستگی کشورهای شرکت‌کننده برای تولید و توزیع محتوا و شناخت بیشتر مخاطبان با محصولات آنهاست و این میسر نیست مگر آنکه برنامه‌ریزی درست و مرتبی برای آن طی سال توسط همه کشورها انجام شود تا حضوری پررنگ و موفق در آن داشته باشند.

یلنا سانبیم ادامه داد: ظرفیت‌های ایران در حوزه سینما و گیم مثال‌زدنی‌ست و ترویج محتوای ایرانی در روسیه بویژه اکنون بسیار اهمیت دارد و رویداد ما کمک می‌کند این ظرفیت‌ها به سایرین معرفی شوند.

عسگر فارسی نیز پیشرفت‌های ایران را بویژه در حوزه فیلم، سریال و گیم طی سال‌های اخیر چشمگیر و با روند رو به جلویی توصیف کرد و اظهار داشت: ما در بخش دولتی آماده هرگونه تسهیل مسیر حضور شرکت‌های ایرانی فعال در این عرصه هستیم و انتظار داریم در شرایط کنونی که روابط دو کشور در همه زمینه‌ها در سطح بالایی قرار دارد، تبادل محتوا در این حوزه نیز برای بالا بردن سطح شناخت مخاطبان در دو کشور نسبت به هم به سطح مطلوبی برسد و بتوانیم محتوای تولیدشده در کشورهای خود را که بازتاب دهنده فرهنگ، روحیات و هنر کشورهای ماست به یکدیگر عرضه کنیم.

بازار جهانی محتوای روسیه به عنوان پلی کلیدی برای تعامل شرکت‌های بین‌المللی و روسی عمل می‌کند و دوبار در هر سال (بهار و پاییز) برگزار می‌شود. این باراز جهانی هر ساله ارتباط حدود 500 شرکت فعال در روسیه و حوزه کشورهای مستقل مشترک‌المنالع را که در عرصه تولید و توزیع فیلم، سریال، انیمیشن و گیم فعال هستند با فعالان این رشته‌ها از کشورهای خارجی فراهم می‌آورد.

کد خبر 1779743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha