برگزاری ۷۵ عنوان برنامه در هفته تعاون در همدان

شعبانی گفت: ۷۵ برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعی تفریحی، ترویجی و تبلیغی در همدان همزمان با هفته تعاون برگزار می‌شود

 به گزارش خبرنگار، خبرگزاری شبستان از همدان، یوسف شعبانی امروز در جمع خبرنگاران در همدان به مناسبت هفته تعاون گفت: از ۱۳ تا ۲۱ شهریورماه که به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده  ۷۵ برنامه مختلف  فرهنگی، اجتماعی تفریحی، ترویجی و تبلیغی  در همدان پیش بینی شده که در طول هفته  برگزار می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه نوزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار می شود افزود: در سالجاری از یک هزار و ۳۳۷  تعاونی ۱۶۷ تعاونی در رقابت تعاونی برتر شرکت کردند.

وی گفت: دراین راستا ۴۰ تعاونی رتبه استانی را کسب کردند و ۲۵ تعاونی به عنوان تعاونی برتر به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تصریح کرد: بانک توسعه تعاون در ردیف اعتباری دو هزار و سه هزار تا پایان سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌ها داده شد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد بخش تعاون یکی از ارکان اقتصادی مندرج در قانون اساسی پیش بینی شد، اضافه کرد: ۲۵ درصد از سهم اقتصاد به تعاون اختصاص یافته است.

شعبانی با بیان اینکه یک هزار و ۳۳۷  تعاونی در سه بخش تولید، توزیع و خدمات در سطح استان فعال هستند، افزود: ۷۶۸ مورد تولیدی، ۳۸۱ مورد خدماتی و ۱۸۸ مورد در بخش توزیع فعال هستند و  این تعاونی ها ۳۷ هزار و ۹۴۲ عضو دارند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۶ هزار و ۹۰۵ نفر در یک هزار و ۳۳۷ تعاونی مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: در شهرستان همدان ۳۵۴ تعاونی رتبه اول را دارد،   و شهرستان فامنین با ۵۴ تعاونی آخرین شهرستان تعاونی فعال را داراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان به آموزش یک هزار و  ۴۷۸ نفر در این بخش اشاره کرد و افزود: در تشکیل تعاونی‌ها، توسعه صادرات را نیز تعهد داریم و  در حوزه توسعه و نوسازی تعاونی ها از تبدیل تعاونی سنتی به دانش بنیان، نظارت قانونی بر عملکرد تعاونی، ساماندهی و رسیدگی به مشکلات تعاونی های مشکل دار ورود کرده ایم.

وی گفت:در ردیف اعتباری شش هزار، ۱۶۰ میلیارد تومان و ردیف اعتباری ۶۰ هزار، یک هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که ابلاغ شده اما تخصیص نیافته است.

شعبانی با تاکید بر اینکه اداره کل تعاون نگاه ویژه به صادرات دارد، افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۳ میلیون دلار، سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸ میلیون دلار و سال گذشته ۵۰ میلیون دلار از صادرات مربوط بخش تعاون بود و تعهد امسال بخش صادرات نیز ۵۸ میلیون دلار است.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: ۱۳ تعاونی با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اولیه در هفته تعاونی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

کد خبر 1779785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha