کانون فرهنگی‌هنری«فتح»، محور فعالیت‌های دینی در روستای گنبد

مسئول کانون فرهنگی فتح شهرستان ملکشاهی ضمن بیان فعالیت‌های دینی، فرهنگی و تربیتی از مسئولین جهت حمایت از مساجد درخواست کمک کرد.

روح الله بشیری مسئول کانون فرهنگی فتح شهرستان ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار داشت: مساجد به عنوان محور عقلانیت جامعه نقش موثر و بلامنازعی را در تغییرات جامعه در هر شکل آن دارد؛ از این رو امروزه بخش عمده ای از فعالیت های جامعه در مساجد و توسط فعالان مسجدی انجام می شود.

وی با بیان اینکه مساجد فعال از جهت فرهنگی به صورت مهم ترین پایگاه فعالیت های دینی در فضای جامعه تأثیر عمیق و ژرف داشته اند؛ افزود: امروزه فعالیت آموزشی متعددی در سطح مساجد جهت ترویج فرهنگ اسلامی، آشنایی کودکان و نوجوانان با دین مبین اسلام، حل آسیب های اجتماعی، کمک به مستمندان، تقویت ارتباطات اجتماعی و همچنین مسئولیت بخشی به نوجوانان و جوانان انجام می شود.

بشیری در ادامه گفت: فعالیت‌های فرهنگی دینی در مساجد از تنوع بسیاری برخوردار بوده و به تناسب نیازمندی های منطقه، نوع مخاطبان و... دارای متغیّرهای فراوان هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسمات متعدد و جشن ها مناسبت اعیاد، برپایی برنامه های مذهبی به جهت شهادت ها، برگزاری جشن میلاد امام رضا با حضور خادمین امام رضا و پرچم متبرک آن حضرت، برنامه عزا و برپایی موکب ها به مناسبت محرم، راه اندازی ایستگاه های صلواتی، برنامه ۱۳ آبان و ۱۲ بهمن، میلاد حضورت معصومه، برگزاری سرود سلام فرمانده، استقبال از شهدا، برپایی کلاس آموزشی قبیل قرآن خوانی و آموزش احکام، از سال گذشته تا کنون در سطح مساجد شهرستان ملکشاهی انجام شده است.

کانون فتح، محور فعالیت‌های دینی در روستای گنبد

بشیری افزود: مساجد نقش والایی در تبیین و تشریح کارکردهای اخلاقی و تربیتی، فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی برعهده دارند که همین لزوم توجه به این مکان های مقدس را دو چندان می‌کند.  

کانون فتح، محور فعالیت‌های دینی در روستای گنبد

مسئول کانون فرهنگی فتح شهرستان ملکشاهی بیان کرد: انجام فعالیت در مساجد نیازمند اعتبارات و امکانات است که تا کنون عموما از طریق هدایای مردمی تامین شده اما با توجه به اینکه نذورات مردمی کفاف هزینه های مسجد را نمی‌دهد امید است برای این مکان های مقدس تمام دستگاه های اجرایی با انسان جهت توسعه و حمایت از مساجد اقدام کنند.

کد خبر 1779786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha