ارائه طرح «کارت هوشمند رهسپاران حسینی» توسط نخبه ایلامی

نخبه ایلامی ضمن ارائه طرح کارت هوشمند رهسپاران حسینی در این خصوص گفت: این طرح سبب می‌شود تا از زائران در رویداد اربعین بی‌خبر نباشیم و از موقعیت آنان باخبر باشیم‌.

محمد جواد صیادی نخبه و مخترع ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار داشت: پیاده روی اربعین به عنوان یک رویداد جهانی، امروزه یکی از مهمترین رویدادهای کشور و به تبع آن استان ایلام محسوب می شود؛ چرا که سالانه میلیون ها زائر از اقصی نقاط دنیا از طریق مرز مهران رهسپار عتبات عالیات می شوند.

وی افزود: با این حال یکی از مسائلی که همواره مشکلاتی را برای زائران به همراه دارد، ضعف کشور عراق در حوزه تلفن و آنتن دهی که موجب شده پس از خروج زائران از مرز مهران تا حد زیادی از سرنوشت آنان بی اطلاع باشیم.

این مخترع ایلامی تصریح کرد: از این رو درصدد بودیم تا با طراحی یک کارت هوشمند تردد و مکان دقیق زائران را شناسایی کنیم و از موقعیت مکانی آنان از طریق آنتن های RFID مطلع شویم.

این نخبه ایلامی ادامه داد: ساز و کار این کارت هوشمند به این صورت است که با نصب آنتن های RFID در مسیر، پس از عبور زائرین از کنار آنتن که در مسیر نصب شده است،این آنتن فرد را شناسایی می کند و به صورت لاگ کردن، به مرکز پیغام می دهد و نشان می دهد که زائر آخرین بار از کنار کدام آنتن عبور کرده، در اصل این یک سیستم امنیتی محسوب می شود که برای نیروهای امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

صیادی با بیان اینکه در تلاشیم قابلیت های دیگری نظیر طراحی یک اپلیکیشن مکمل که تمام بخش های امدادی،امنیتی و حتی قابلیت ارتباط پیامکی با خانواده ها را در خود دارد به این کارت اضافه کنیم، گفت: دامنه تشخیص کارت ها توسط آنتن ها ۱۵ متر است و امواج آنتن ها نه تنها هیچ ضرری برای سیستم های رادیویی ندارد، بلکه هیچ پارازیتی را نیز تولید نخواهد کرد.

وی ادامه داد: حتی آنتن های نصب در مسیر فعال نباشند می توان از طریق GPS افراد را پیدا کرد.

این مخترع ادامه داد: اگر مشکل امنیتی یا امدادی یا اورژانسی پیش بیاید با اعلام دقیق موقعیت می توانند سریعا به نهاد های مربوطه اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه اگر کارت گم شود کسی نمی‌تواند به اطلاعات آن دسترسی داشته باشد تصریح کرد: با این کارت‌ها خیلی سریع می توان مشخص کرد در چه منطقه ای مشکل به وجود آمده است.

کد خبر 1779793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha