خادمان هیئات مذهبی قشر تأثیرگذار در ترویج فرهنگ حسینی

حجت الاسلام مسلم سابقی نژاد گفت: خادمان هیئات مذهبی به عنوان قشر تاثیرگذار و الگو دهنده به نوجوانان و  جوانان می توانند در ترویج فرهنگ حسینی نقش بسزایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) به همت اداره تبلیغات اسلامی جازموریان مراسم عزاداری همراه با همایش تجلیل از بانیان، خادمان و مداحان مجالس حسینی در محرم و صفر و نیز تجلیل از خادمان موکب شهدای جازموریان در کربلای معلی برگزار شد.
حجت الاسلام مسلم سابقی نژاد ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع)، گفت: بانیان و خادمان هیئات مذهبی نقش موثری در اقامه عزای حسینی دارند و بدون شک اجر و پاداش دنیوی و اخروی نصیب این بزرگواران خواهد شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جازموریان با اشاره به آیه« ذَٰلِکَۖ وَمَن یُعَظِّمۡ شَعَـٰٓئِرَ ٱللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقۡوَی ٱلۡقُلُوبِ »، ابراز کرد: خداوند در این آیه شریفه می فرماید؛ «هر کس شعائر و نمادهای خدا را بزرگ دارد، از این رو قطعاً چنین کاری [برگرفته] از تقوای دلهاست».
وی اظهار کرد: بانیان و خادمان امام حسین (ع) و موکب داران در ایام اربعین حسینی با خدمت به مردم، عشق و ایثار را به نمایش گذاشتند و با دل و جان از زائران ابا عبدالله الحسین (ع) پذیرایی کردند.
  حجت الاسلام سابقی نژاد اضافه کرد: خادمان هیئات مذهبی به عنوان قشر تاثیرگذار و الگو دهنده به نوجوانان و  جوانان می توانند در ترویج فرهنگ حسینی نقش بسزایی داشته باشند.
وی تاکید کرد: اگر راه حسینی و زینبی را دنبال کنیم دنیا و آخرت خود را تضمین کرده ایم، محفل و مکتب سیدالشهداء (ع) همیشگی است و چراغ این مکتب خاموش نشدنی نیست.


گفتنی است؛ مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) و همایش تجلیل از خادمان هیئات مذهبی همراه با حرکت دسته عزاداری و با حضور جهانگیری فرماندار و حجت الاسلام عباسی امام جمعه موقت و مدیر حوزه علمیه و حجت الاسلام مهدوی راد بخشدار مرکزی با تجلیل ۱۶۰ نفر برگزار شد.

کد خبر 1779863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha