مراسم شام شهادت امام رضا (ع) در جیرفت برگزار شد

مراسم شام شهادت امام رضا (ع) در مسجد امام رضا (ع) شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مراسم شام شهادت امام رضا (ع) در مسجد امام رضا (ع) شهر جیرفت برگزار شد.
حجت الاسلام میثم تارم در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام هشتم (ع)، گفت: امام رضا (ع) می فرماید؛ مومن ایمان او واقعی نباشد مگر در او سه صفت یک صفت خدا یعنی کتمان سِر، یک صفت از پیامبر اکرم (ص) یعنی مدارا با مردم و یک صفت هم از امامانش که همان صبر و استقامت است.
امام جمعه جیرفت افزود: بنا بر این روایت، انسان باید راز دار باشد و اسرار مردم و افرادی که به او اعتماد کردند یا از هر طریقی از اسرار آنها مطلع شده است را حفظ و کتمان کند.
وی بیان کرد: همان طور که خداوند ستار العیوب است و عیوب بندگان را مخفی نگه داشته انسان مومن هم، با ایمان نخواهد بود مگر این که صفت الهی رازداری در او باشد.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: البته در مواردی همچون وقتی کسی می خواهد گزینش شود و یک صفت یا ویژگی دارد که اگر مسئولیت بگیرد برای جامعه ضرر دارد باید این راز را به کسانی که گزینش می کنند، بگوید.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: در امر ازدواج هم اگر دختر یا پسر صفتی دارند که در سرنوشت و آینده زندگی مشترک آنها تاثیرگذار است باید این راز را بدون کم و زیاد بازگو کنند.
وی اظهار کرد: هر کجا صفتی در فردی استمرار دارد که با وجود داشتن این صفت ممکن است ضرری به مسلمین و اسلام وارد شود بنابراین وظیفه داریم آنچه را که در مورد این فرد می دانیم در اختیار نهادهای گزینشی قرار دهیم.
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: مومن هنگامی ایمانش کامل است که اسرار مردم را فاش نکند باید در این زمینه مراقبت و مواظب کرد زیرا حفظ آبروی مردم از کعبه بالاتر است.
امام جمعه جیرفت عنوان کرد: صفت دومی که مومن باید از پیامبر اکرم (ص) داشته باشد، صفت مدار، خوش رفتاری خوش خویی با خلق خدا است.
وی بیان کرد: خداوند خطاب به پیامبر اکرم (ص) می فرماید؛ به خاطر آن رحمت الهی در وجود تو ایجاد شده تو با مردم مدار می کنی با مردم نرم خو هستید اگر غیر از این بود و تندخو و اهل مدار با مردم نبودید، مردم به دین تو گرایش پیدا نمی کردند، یکی از عوامل گرایش مردم به دین اسلام و گسترش آن، اخلاق پیامبر اکرم (ص) بود.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: سومین صفت انسان مومن برای کامل شدن ایمانش این است که از صفات امامان الگو بگیرد، یکی از صفات امامان صبر و استقامت است، امام علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید؛ برای حفظ دین و قرآن ۲۵ سال صبر کردم.  
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه صبر لازمه ایمان و دینداری است، خاطرنشان کرد: یکی از صفات برجسته و ممتاز امامان معصوم (ع) صبر و استقامت بود.
وی اظهار کرد: کسی که از صفت صبر تهی باشد دین ندارد و یا دینش را از دست می دهد، در خانواده ای که صبر و بردباری نباشد این خانواده از هم می پاشد زیرا زن و مرد باید در زندگی مشترک اهل صبر و شکیبایی باشند.
حجت الاسلام تارم با اشاره به اینکه این خداوند بر افراد صبور و شکیبا صلوات فرستاده است، عنوان کرد: خداوند می فرماید؛ ما اجر و پاداش صابرین را بدون حساب می دهیم، پس باید تلاش کنیم تا از این آثار و برکات الهی بهره مند شویم.
امام جمعه جیرفت صبر در برابر گناه و معصیت، صبر در اطاعت از خدا و صبر در ناملایمات، مشکلات و کمبودها را از مصادیق صبر دانست که هر فرد مسلمانی باید مدنظر قرار دهد.

کد خبر 1779904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha