۲۰ گروه نمایش در کانون‌های مساجد استان زنجان تشکیل شده است

جعفری از تشکیل ۲۰ گروه نمایش در قالب طرح نشاط و تعالی مسجد و محله خبر داد و گفت: نمایشنامه‌هایی با موضوعات اعیاد و مناسبت‌های ملی، بازگشایی مدارس، روز جهانی معلولان و سنت‌های موجود در جامعه تهیه و در اختیار گروه‌های نمایش قرار گرفته است.

فرامرز جعفری، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مصطفی خمینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری مصطفی خمینی مسجد چهارده معصوم(ع) زنجان جزء نادر کانون‌هایی است فعالیت های هنری به صورت تخصصی و با جدیت برگزار و مورد استقبال جوانان و نوجوانان عضو قرار می گیرد.

جعفری با یادآوری اینکه فعالیت های نمایشی در کانون فرهنگی هنری مصطفی خمینی مسجد چهارده معصوم(ع) امجدیه زنجان از سال ۹۸ آغاز شده است، گفت:  درحال حاضر ۱۰۰ نفر از بچه های مسجد در دوره آموزش هنری این کانون بالاخص در رشته تئاتر شرکت می کنند.

مدیر کانون مصطفی خمینی با بیان اینکه ما به دنبال تربیت هنرمندان متعهد در تراز انقلاب اسلامی هستیم تا هر زمان که نیاز بود کارهای هنری در راستای اهداف و آرمان های انقلاب تهیه و نشر دهیم، ادامه داد: کادرسازی و ایجاد بستر مناسب برای آموزش هنرمندان مسجدی مورد تاکید این کانون است.

۲۰ گروه نمایش در کانون‌های مساجد استان زنجان تشکیل شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح نشاط و تعالی مسجد و محله اشاره کرد و گفت: محوریت تئاتر این طرح به کانون مصطفی خمینی محول شده است و تلاش خواهیم کرد در قالب این طرح تربیت هنرمندان متعهد و در تراز انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

جعفری با یادآوری اینکه در مرحله نخست ۲۰ گروه نمایش در سطح مساجد استان زنجان شناسایی و آماده تمرین هستند، گفت: نمایشنامه هایی در موضوعات روز و مناسب با بافت هر منطقه تهیه و در اختیار گروه ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اولویت نمایشنامه ها معرفی آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف استان زنجان است، تصریح کرد: نمایشنامه ها برای گروه های سنی کودک و نوجوانان و معلولان تهیه شده است.

۲۰ گروه نمایش در کانون‌های مساجد استان زنجان تشکیل شده است

مدیر مسئول کانون مصطفی خمینی با بیان اینکه گروه های نمایش فعال در مساجد در جشنواره تئاتر معلولان که آذرماه امسال در زنجان برگزار خواهد شد، حضور خواهند داشت، گفت: طی مذاکراتی که با مرکز توانبخشی بهزیستی داشتیم یک مربی برای آموزش گروه تئاتر ناشنوایان در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه گروه های تئاتر تشکیل شده در مساجد مناطق اسلام آباد، گلشهر، فرودگاه، درمانگاه، کوی فرهنگ، امجدیه و روستاهای اطراف شهر زنجان هستند، گفت: برای اعیاد، روز جهانی معلولان، بازگشایی مدارس، مناسبت های خاص و روزهای ملی نمایشنامه هایی تهیه ودر اختیار گروه های نمایش قرار گرفته است.

جعفری ادامه داد: اولویت ما نمایش کودک است تا با ایجاد جذابیت برای کودکان زمینه حضور آنان در مساجد را فراهم سازیم؛ فعالیت گروه های نمایش تنها برای یک مقطع زمانی خاص نخواهد بود و این تمرین ها به صورت مستمر در طول سال ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1779906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha