تاکید نماینده ولی فقیه بر ضرورت حضور مردم در کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه یاسوج بر ضرورت حضور مردم در کنگره ملی سرداران و شهدای استان تاکید کرد و گفت: حدود ۲۷ اجلاسیه در راستای برگزاری این کنگره بزرگ در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، به کلامی از امام حسن عسکری (ع) اشاره و اظهار کرد: امام علیه السلام فرمود «پرهیزکارترین انسان‌ها کسانی هستند که اگر در جایی مشکوک بود، از این مسائل مشکوک پرهیز می‌کنند که این نهایت پارسایی است».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه انسان‌های شایسته در مسائل مختلف احتیاط می‌کنند، گفت: البته این احتیاط به این معنا نیست که به زندگی انسان ضرر وارد شود و انسان وسواس از خود نشان دهد، بلکه باید از شبهات و کارهای خلاف پرهیز کند.

وی با اشاره به فراز دیگری از سخنان امام حسن عسکری (ع) مبنی بر اینکه «عابدترین مردم کسانی هستند که واجبات را انجام می‌دهند و از محرمات پرهیز می‌کنند»، افزود: انسان‌های عابد واجباتی را که شرع مقدس برای آنها تکلیف کرده، انجام می‌دهند.

آیت الله حسینی با اظهار تاسف از اینکه برخی افراد به بهانه‌های مختلف واجبات را انجام نمی‌دهند، بیان کرد: هیچ مجوز شرعی برای ترک واجب نداریم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرموده امام حسن عسکری (ع) مبنی بر اینکه «زاهدترین فرد کسی است که حرام را ترک می‌کند»، یادآور شد: گاهی اوقات بسترهای حرام فراهم می‌شود و انسان در چنین مواقعی باید بتواند نفس خود را مهار کند.

وی بر پرهیز انسان از انجام گناه تاکید کرد و گفت: این مهم‌ترین تلاش از طرف یک بنده خوب خداوند است که باید از گناهان دوری کند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: تلاش برای علم، معیشت و زندگی آبرومندانه ضرورت دارد و انسان باید تلاش کند که پاک زندگی کند و مال و زندگی وی پاک باشد.

امام جمعه شهر یاسوج دورویی و دوزبانی را از بدترین کارها دانست و افزود: وقتی خداوند نعمت، مقام و منزلت به انسانی می‌دهد نباید اگر در جایی مشکلی برای وی پیش آمد، او را مورد مذمت قرار دهند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: فرصت اندک و ابدیت برای انسان در پیش است.

آیت الله حسینی ادامه داد: ما عالم‌های بسیاری را طی کردیم تا به عالم امروز رسیدیم، عالم‌های متعددی نیز در پیش داریم و تنها موردی که می‌تواند سعادت ابدی ما را تامین یا شقاوت ابدی ما را رقم بزند، فعالیت کار و تلاش در همین عالم است.

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج جوانی را فرصت ارزشمندی برای عبادت و توشه برداری دانست و اظهار کرد: باید از این فرصت گرانبها به بهترین نحو استفاده کرد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به قیام ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ معروف به جمعه سیاه اشاره کرد و افزود: مردم در میدان ژاله قدیم شهر تهران به خیابان‌ها آمدند و حدود ۸۷ نفر به شهادت رسیدند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه انقلابی‌ها در این روز به میدان آمدند و مردم بعد از نماز عید فطر راهپیمایی کردند، بیان کرد: رژیم شاهنشاهی مردم را به خاک و خون کشید و حدود ۳۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

امام جمعه یاسوج این روز را یکی از پایه‌های پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دانست و افزود: وقتی انسان مقدسی خون وی بر زمین ریخته می‌شود، حکومت اسلامی یا به پیروزی می‌رسد یا تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه کسی با کشتن انسان‌های شایسته نمی‌تواند اسلام را سرنگون کند و برعکس اسلام شکوفا می‌شود، خاطرنشان کرد: این عظمت راه خداوند بوده که مرگ انسان‌های بزرگ و مومن برای جامعه اسلامی برکت است.

آیت الله حسینی بهره‌مندی از نعمت‌های بی‌پایان الهی را نصیب انسان‌هایی دانست که در راه خدا، اسلام و ارزش‌ها به شهادت می‌رسند و گفت: چنین شخصی علاوه بر اینکه خود حیات پیدا می‌کند، به دیگران نیز حیات می‌بخشد.

امام جمعه شهر یاسوج به خروج پیامبر گرامی اسلام (ص) از مکه و غار ثور به مدینه اشاره کرد و یادآور شد: آن حضرت در ماه ربیع الاول هجرت خود را آغاز و هجری شمسی بر اساس برج و قمری بر اساس گردش ماه دور زمین است .

وی دومین کنگره ملی سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و اظهار کرد: این کنگره ملی روز یکشنبه هجدهم شهریور ماه بعد از نماز مغرب عشا با حضور فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود و می‌طلبد که ادای احترام به مقام معظم شهدا داشته باشیم.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، اظهار کرد: این همه مجد، عظمت و استقلال به برکت فداکاری‌های شهدا است.

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج افزود: اگر شهدا و افراد مجاهد در طول تاریخ با دشمنان نمی‌جنگیدند، اسلام از بین می‌رفت.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای ظرفیت عظیمی است که می‌تواند همه سنگرها و استحکاماتی که دشمن ساخته را در هم بشکند.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه اسلامی که یهود و دشمنان را تقویت می‌کند اسلام نیست، تصریح کرد: دشمنان اسلامی می‌خواستند که در درون آن یهودیت و بهائیت رشد کند و ظاهر آن اسلام باشد.
امام جمعه یاسوج گفت: دشمنان تلاش می‌کردند که کشور ما را در تنگنا قرار دهند ولی همین افراد جلوی دشمن ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.
وی ضمن تاکید بر ضرورت حضور مردم در کنگره ملی سرداران و شهدای استان، گفت: حدود ۲۷ اجلاسیه در راستای برگزاری این کنگره بزرگ در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد که قابل تحسین برای استان و کشور بود.
آیت الله حسینی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، خاطرنشان کرد: معمولا وقتی امامی به شهادت می‌رسد، امام دیگر جایگزین وی می‌شود و زمین خالی از حجت نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج افزود: تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ سال عمر حضرت حجت (عج) بوده که این لطف الهی است.
وی جشن ملی عاطفه‌ها به همت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سایر نهادها را یادآور شد و گفت: می‌طلبد که همه ما در این جشن ملی شرکت داشته باشیم.
کد خبر 1779978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha