تدارک بچه‌های مسجد برای دانش‌آموزان نیازمند

حجت‌الاسلام سرمدی با اشاره به توزیع بسته‌های آموزشی و لوازم التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند، گفت: ۱۷۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان میان دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

حجت‌الاسلام «حمید سرمدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از توزیع لوازم التحریر میان دانش آموزان محروم در آستانه شروع سال تحصیلی جدید در دو مرحله خبر داد و گفت: در مرحله اول ۱۷۰ بسته لوزام التحریر و کمک آموزشی به ارزش نزدیک ۱۵۰ میلیون تومان توزیع شد.

تدارک بچه‌های مسجد برای دانش‌آموزان نیازمند

امام جماعت مسجد جامع رسول الله(ص) شهرک شهید آبشناسان رباط کریم همچنین از اجرای طرح «سفره امیرالمومنین(ع)»، در نیمه دوم سال خبر داد و ابراز کرد: در قالب این طرح در فصل پاییز و زمستان هر شب غذای گرم از سوی فعالان مسجد پخت و در میان اقشار محروم و کم برخوردار به همت خیران توزیع می شود و در فصل سرما نیز لباس های گرم و کاپشن به اقشار نیازمند اهدا می گردد.

حجت الاسلام سرمدی به دیگررویکردها و برنامه های مسجد اشاره کرد و افزود: از برنامه های مهم مسجد جامع رسول الله(ص) در حوزه نوجوانان، ارتباط موثر با مدارس اطرف مسجد است، به همین منظور از مدارس اطراف برای حضور در برنامه های مسجد دعوت به عمل می‌آید و بچه های مسجد هم در برنامه های مدارس اطراف شرکت می کنند.

وی بحث خدمات اجتماعی را از دیگر فعالیت ها دانست و گفت: برگزاری دوره های مشاوره، دوره های تخصصی همانند پیشگیری و درمان اعتیاد و ایجاد اشتغال برای خانواده های بی بضاعت و کم برخوردار از جمله این خدمات است و با توجه به ارتباط خوب مسجد با مدارس اطراف سعی کرده ایم که دانش آموزان محروم را شناسایی و در حوزه «خدمات اجتماعی» مثل شناسایی و کمک به دانش آموزان نیازمند و در حوزه «آموزش و تربیت»، مثل اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسماتی مثل جشن تکلیف و جشن اعیاد بزرگ، در مدارس فعالیت داریم.

حجت الاسلام سرمدی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی دختران آفتاب اظهار کرد: دختران ۱۵ تا ۲۲ در این طرح شرکت و در این کلاسها مباحث اعتقادی و معرفتی برگرفته از کتاب آیت الله مکارم شیرازی مطرح می شود و در پایان هر ماه نیز اردو برای شرکت کنندگان برپا می گردد.

تدارک بچه‌های مسجد برای دانش‌آموزان نیازمند

امام جماعت مسجد جامع رسول الله(ص) شهرک شهید آبشناسان با اشاره به راه اندازی اندیشکده به نام «اندیشکده ایرانیان»، افزود: مسائل و موضوعات روز در این اندیشکده رصد و بررسی و خروجی آن در بین دو نماز و مراسمات مختلف با هدف «جهاد تبیین» ارائه می‌ شود.

تدارک بچه‌های مسجد برای دانش‌آموزان نیازمند

وی پیرامون فعالیت های فرهنگی مسجد گفت: در حوزه فرهنگی نیز در این شهرک اتفاقات مهمی رقم خورده و برنامه های گسترده ای اجرا شده است، یکی از این برنامه ها شناسایی خانواده های شهدای شهرک و برگزاری یادواره شهدا برای این شهیدان بوده است که با شناسایی خانواده شهدای شهرک که  بیش از۴۰ خانواده هستند، برای این شهیدان مراسم یادواره شهدا در مناسبت های مختلف برگزار می شود.

 حجت الاسلام سرمدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دو شهید گمنام در شهرک آبشناسان تدفین شده اند، قالب برنامه های فرهنگی و مذهبی در جوار این شهدا و نیز فضای عمومی و پارک برگزار می شود و در برگزاری این برنامه ها سعی کردیم که کسبه های شهرک را نیز به عنوان بانی دخیل کنیم.

کد خبر 1780004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha