فرصت آموزش و اشتغال در کانون‌های فرهنگی هنری «چوار»

مسئول کانون فرهنگی هنری ابوالفضل العباس شهرستان چوار با بیان اینکه تمام فعالیت‌های مسجدی با هزینه اهالی روستا انجام می‌شوند گفت: در این کانون فرهنگی هنری کلاس چرم دوزی و کلاس‌های خیاطی برگزار می‌شود.

محمدی مسئول کانون فرهنگی هنری ابوالفضل العباس شهرستان چوار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار داشت: کانون های مساجد یک تشکل مردمی هستند که زمینه ساز اعتماد عمومی خانواده ها و والدین به فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد شده است.

وی افزود: کانون های مساجد استان ایلام نیز از ظرفیت های خوبی برای اجرای جشنواره فرهنگی و هنری، انجام فعالیت های فرهنگی_ هنری و مذهبی، جذب جوانان به مساجد، برگزاری کلاس های آموزشی و.... برخوردارند.

از آموزش کلاس‌های خیاطی تا چرم دوزی در کانون فرهنگی چوار

محمدی در ادامه گفت: کانون مساجد شهرستان چوار نیز فعالیت های متعددی از قبیل برگزاری مراسمات مذهبی و جشن های ملی، دعوت از روحانیون جهت سخنرانی برای مردم شهرستان، برگزاری کلاس های خیاطی، چرم دوزی و آموزش قرآن و احکام در طول سال انجام می دهد.

از آموزش کلاس‌های خیاطی تا چرم دوزی در کانون فرهنگی چوار

وی اضافه کرد: در مجموع مسجد پایگاه اصلی فعالیت های مردمی و برگزاری جلسات به شمار می رود و تمام فعالیت ها، نظرسنجی ها، ایده پردازی ها و... در این مکان مقدس صورت می‌گیرد.

مسئول کانون فرهنگی هنری ابوالفضل العباس(ع) شهرستان چوار با تاکید بر اینکه تمام فعالیت های مسجدی با هزینه اهالی روستا انجام می شوند و از دستگاه های اجرایی حمایت خاصی صورت نمی گیرد بیان کرد: متاسفانه به علت کمبود اعتبار مسجد این منطقه از آشپزخانه جهت پخت نذورات و امکانات گرمایشی و سرمایشی چندانی برخوردار نیست که این موضوع مشکلات بسیاری برای فعالان مسجدی و حتی مسافرانی که در مساجد اسکان میابند به همراه دارد. 

از آموزش کلاس‌های خیاطی تا چرم دوزی در کانون فرهنگی چوار

محمدی در پایان بیان کرد: مردم منطقه با تمام توان پای کار هستند و یقینا در صورت حمایت دستگاه های متولی و کمک های خیرین اقدامات بی نظیری جهت برگزاری کلاس های آموزشی، تربیت جوانان مذهبی و حتی پذیرایی و اسکان زائران لحاظ می شود.

کد خبر 1779876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha