۶۰ درصد اسرائیلی‌ها تبادل اسرا را بر محور فیلادلفیا را ترجیح می‌دهند

نتایج نظر سنجی انجام شده توسط موسسه «مدگام» نشان می‌دهد که ۶۰ درصد اسرائیلی‌ها تبادل اسرا را بر حفظ محور فیلادلفیا ترجیح می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، یک نظرسنجی که نتایج آن در روز جمعه توسط کانال ۱۲ عبری منتشر شد، نشان داد که ۶۰ درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که دستیابی به توافق برای آزادی بازداشت شدگان غزه مهم‌تر از حفظ حضور نظامی در محور فیلادلفیا واقع در مرز بین نوار غزه و مصر است.

این نظرسنجی توسط موسسه «مدگام» انجام شده است و نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان از باقی ماندن در محور فیلادلفیا به بهای انعقاد قرارداد مبادله حمایت می‌کنند.

این کانال در مورد نتایج نظرسنجی گفت: حمایت مردمی از تبادل اسرا روز به روز در حال افزایش است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۴۳ درصد از اسرائیلی‌ها بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «مسئول اصلی شکست‌های هفتم اکتبر» می‌دانند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اعتماد به نتانیاهو در مقایسه با رقبای سیاسی او، مانند یائیر لاپید، رئیس حزب «آینده ای وجود دارد» و بنی گانتز، رهبر حزب «کمپ دولتی»  به طور قابل توجهی در حال کاهش است.

بر اساس این نظرسنجی، ۳۵ درصد از اسرائیلی ها به لاپید رهبر مخالفان بیشتر از نتانیاهو اعتماد دارند، در مقایسه با ۳۳ درصد که به نتانیاهو اعتماد بیشتری دارند و ۲۸ درصد به هیچ یک از آنها اعتماد ندارند.

شکاف اعتماد در رابطه با گانتز و نتانیاهو بیشتر شده است، زیرا ۴۱ درصد از شرکت کنندگان پاسخ دادند که به گانتز بیشتر اعتقاد دارند، در حالی که ۲۷ درصد از آنها گفتند که بیشتر به نتانیاهو اعتقاد دارند.

۶۱ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که به توانایی دولت برای بازگرداندن زندانیان در نوار غزه اعتماد ندارند.

صبح روز جمعه، نظرسنجی دیگری نشان داد که اسرائیلی ها تمایل دارند به توافقی با حماس به قیمت کنار گذاشتن محور فیلادلفیا دست یابند.

نتایج نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه معاریو نشان می دهد که ۴۸ درصد اسرائیلی‌ها از عقب نشینی از محور فیلادلفیا به منظور دستیابی به توافق تبادل اسرا با حماس حمایت می کنند.

این روزنامه نوشت: ۴۸ درصد مردم اسرائیل تمایل دارند که کنترل محور فیلادلفیا را کنار بگذارند، تا به تبادل اسرا  دست یابند.

نتانیاهو پیش از این بارها از خروج از محور فیلادلفیا در ازای دستیابی به توافق خودداری کرده بود.

در پی امتناع نتانیاهو از برگزاری انتخابات با توجه به جنگ، امکان برگزاری زود هنگام انتخابات وجود ندارد.

مذاکرات آتش‌بس در غزه در نتیجه اصرار نتانیاهو بر ادامه جنگ در نوار غزه و عدم عقب‌نشینی از محورهای نتساریم و فیلادلفیا در مرکز و جنوب نوار غزه به مرحله حساسی رسیده است، در حالی که حماس در تلاش برای پایان دادن به جنگ، بازگشت آوارگان و عقب نشینی اسرائیل از کل نوار غزه برای رسیدن به هر گونه توافق است.

اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که در میان ویرانی‌های گسترده و قحطی مرگبار، بیش از ۱۳۵ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند که بیشتر آنها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند.

اسرائیل در تحقیر جامعه بین المللی به این جنگ ادامه می‌دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری به منظور جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می‌گیرد.

کد خبر 1780040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha