پخش سرود ملی فلسطین به زبان کره‌ای در ورزشگاه سئول

نسخه کره‌ای سرود ملی فلسطین در جریان بازی سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آسیا بین فلسطین و کره جنوبی برای اولین بار در ورزشگاه جام جهانی سئول، طنین انداز شد و پرچم فلسطین هم از سوی حامیان کره‌ای به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « koreatimes»، نسخه کره‌ای سرود ملی فلسطین در جریان بازی سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آسیا بین فلسطین و کره جنوبی برای اولین بار در ورزشگاه جام جهانی سئول، طنین انداز شد.

هوادارانی که سرود ملی فلسطین را به کره‌ای ترجمه کرده بودند، پرچم بزرگ فلسطین را نیز بالای سر خودبه اهتزار درآوردند.

 این مسابقه که بازی افتتاحیه دور سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ بود، اولین بازی رسمی کره جنوبی با سرمربیگری «هونگ میونگ بو» را رقم زد.

این بازی همچنین اولین صعود فلسطین به دور سوم مقدماتی جام جهانی را رقم زد که با توجه به شرایط چالش برانگیز این کشور، یک دستاورد مهم بود.

گروهی متشکل از ۵۰ نفر از شهروندان کره‌ای به طور داوطلبانه برای حمایت از ساکنان نوار غزه گرد هم آمدند و در طول مسابقه با صدای بلند فلسطین را تشویق می کردند.

وقتی مسابقه فلسطین و کره جنوبی در نیمه اول بدون گل به پایان رسید، شور و شوق حامیان غزه برای سر دادن شعارعای حمایت از فلسطین بیشتر شد و جو ورزشگاه را تغییر داد.

یکی از فعالان جنبش اضطراری جامعه مدنی کره در همبستگی با فلسطین که حامیان را سازماندهی کرده بود، گفت: شنیده‌ام که مردم فلسطین به فوتبال علاقه زیادی دارند. ما به اینجا آمدیم به این امید که تیم تشویق کننده ما در تلویزیون نمایش داده شود تا ساکنان آواره غزه بتوانند حمایت ما را ببینند.

یک ملی پوش ۲۰ ساله الجزایری که برای حمایت از فلسطین به ورزشگاه آمده بود، گفت: من در کره زندگی می کنم، اما امیدوارم فلسطین برنده شود.

او گفت که در حالی که کره اغلب در صحنه بین المللی فرصت‌هایی دارد، اما برای فلسطین جام جهانی فرصتی نادر برای روشن کردن وضعیت فعلی آنها است.

تیم تشویق کننده که از طریق رسانه‌های اجتماعی و برنامه پیام‌رسان KakaoTalk برنامه‌ها را هماهنگ کرده بود، دستورالعمل‌های داخلی را برای حمایت از تیم ملی فلسطین بدون نقض مقررات فیفا تنظیم کرد.

پس از پایان مسابقه هم شعار «فلسطین آزاد» در سراسر ورزشگاه طنین انداز شد.

هنگامی که سوت پایان بازی به صدا درآمد و به تساوی بدون گل در نیمه دوم رسید، ده‌ها پرچم فلسطین به نشانه شادی از سکوهای میهمان به اهتزاز در آمد.

زنی که پرچم فلسطین را در دست داشت به سمت جلوی سکوها حرکت کرد و شعارهای آزادی خواهی سر داد و نام بازیکنان تیم ملی فلسطین که به جایگاه نزدیک شده بودند را صدا زد.

علیرغم ادامه جنگ، تیم ملی فلسطین به دلیل عملکرد قابل توجه خود مورد توجه قرار گرفته است.

این تیم از زمان اولین حضور خود در سال ۲۰۱۵ با صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا تاریخ ساز شد و شادی بی حد و حصری را برای مردم خود به ارمغان آورد.

محمد صالح، فوتبالیست غزه در این باره ابراز احساسات کرد و گفت: هر وقت در مسابقه فوتبال پیروز می شویم، مردم غزه به خیابان‌ها می آیند.

با توجه به اینکه کره جنوبی از سال ۲۰۱۳ در دیدارهای مقدماتی خانگی شکست نخورده بود، نتیجه فلسطین در این دیدار تعجب برانگیزتر است. در دور سوم مرحله مقدماتی، فلسطین به مصاف اردن می رود و کره جنوبی به مصاف عمان خواهد رفت.

کد خبر 1780047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha