اجرای نیت ۱۰۰ موقوفه ویژه ماه محرم و صفر در کاشمر

۱۰۰ موقوفه ویژه محرم و صفر با نیت‌های عزاداری، اطعام و روضه خوانی در شهرستان کاشمر، اجرای نیت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ حجت الاسلام خلیلی، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه کاشمر گفت: در دهه اول ماه محرم در بقاع متبرکه این شهرستان ۲۳ هزار نفر از محل عواید موقوفات و کمک‌های خیرین نیک اندیش اطعام شده اند.

وی افزود: ویژه برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی»، برنامه‌های احلی من العسل و شیرخوارگان حسینی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، همایش رهروان زینبی، برگزاری روضه‌های خانگی، جذب دو مبلغ از شهر قم و ۹ مبلغ از شهرستان در بقاع متبرکه و برپایی نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه از برنامه‌های اجرا شده دهه اول ماه محرم در سطح بقاع متبرکه شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشمر هزار و ۳۴۱ موقوفه دارد که بزرگترین موقوفه از نظر وسعت و مساحت جغرافیایی موقوفه «حاج سلطان» است، گفت: بیشترین موقوفات این شهرستان در دایره اراضی کشاورزی واقع شده است و در خود شهر با توجه به توسعه شهری، بیشترین موقوفات در مناطق مسکونی قرار دارد.

حجت الاسلام خلیلی همچنین از خیرین و واقفین نیک اندیش خواست با نیت‌های خدماتی، درمانی، فرهنگی و قرآنی به ویژه با رویکرد آموزشی که نیاز مبرم شهرستان است، سنت حسنه وقف را ادامه دهند.

کد خبر 1780084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha