مهدالرضا(ع) بزرگ‌ترین شبکه آموزش قرآن به کودکان جهان اسلام

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: شعب مهدالرضا (ع) آستان قدس رضوی، بزرگ‌ترین شبکه آموزش روخوانی قرآن به کودکان ۵ سال به بالا در جهان اسلام است که سالانه بیش از ۲۵ هزار قرآن‌آموز در کلاس‌های آن، ثبت‌نام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مسعود میریان در سومین گردهمایی کانون‌های قرآنی سراسر کشور آستان قدس رضوی که در زائر سرای رضوی و با حضور جمعی از دبیران تخصصی کانون‌های قرآنی استان‌های کشور برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های بیش از ۷ساله این مرکز پرداخت.

وی بیان کرد: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی فعالیتی آموزشی و ترویجی برای عموم مردم دارد که دوره‌ها و برنامه‌هایی را از پیش از دبستان تا سطوح بالاتر در حوزه‌های صوت، لحن، تجوید، قرائت و... برگزار می‌کند.

الگوسازی و شبکه‌سازی در مهدالرضا(ع)

 وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما، الگوسازی و شبکه‌سازی است، در واقع ما باید الگو را تعریف کنیم و ضمن توسعه در سراسر جهان اسلام، با نظام آموزشی دقیق، این الگو را پیش ببریم.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، مهدالرضا (ع) را یکی از این الگوها دانست و افزود: در مهدالرضا (ع)، کودکان ۵ سال به بالا آموزش می‌بینند و ما هنوز به تولید الگوی قبل از ۵ سالگی نرسیده‌ایم که دراین‌خصوص به همکاری همه دبیران تخصصی کانون‌های قرآنی نیاز داریم.

به گفته وی، هر سال بیش از ۲۵ هزار قرآن‌آموز در کلاس‌های مهدالرضا (ع) ثبت‌نام می‌کنند که تنها در شهر مشهد ۱۲ هزار قرآن‌آموز داریم.

وی گفت: ۵۸۰ شعبه در کشور و در سه قاره اروپا، آمریکا و اقیانوسیه با همان سرفصل آموزشی مهدالرضا (ع) شعبه مشهد، مشغول آموزش هستند.

 برگزاری سیزدهمین دوره شباب‌الرضا (ع)

 وی همچنین به طرح «نسیم نور» ویژه کودکان ۷ تا ۱۰ سال، «شمیم تلاوت» ویژه خانم و آقا ۱۰ سال به بالا و طرح آموزشی «شباب‌الرضا (ع)» که به استعدادیابی پسران ۸ تا ۱۵ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال اختصاص دارد، اشاره کرد و گفت: در طرح شباب‌الرضا (ع) که سیزدهمین دوره آن در حال برگزاری است، فراگیرانی که توانایی صوتی و حرفه‌ای دارند، آموزش‌های تقلیدی را در سه سبک مصطفی، منشاوی و عبدالباسط فرامی‌گیرند.

 بزرگ‌ترین شبکه آموزش مجازی قرآن در جهان اسلام

 حجت‌الاسلام میریان در ادامه به بزرگ‌ترین شبکه آموزش مجازی قرآن در جهان اسلام، با عنوان «من قرآن را دوست دارم» اشاره کرد و افزود: این طرح ملی از تیرماه سال ۱۴۰۰ مصادف با میلاد حضرت رضا (ع) باهدف گسترش فرهنگ قرآن‌خوانی و آموزش روخوانی قرآن و صحیح خوانی نماز و تدبر در قرآن به مخاطبان ۸ سال به بالا در سراسر کشور آغاز به کارکرده است.

وی با بیان این که در نظر داریم در این طرح یک میلیون نفر آموزش ببینند، گفت: در طرح یاد شده که با همکاری مشترک مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه ایران اسلامی اجرا می‌شود، ۵۰۰ استاد پشتیبان، فعالیت دارند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، تربیت مربی در رشته‌های مختلف حفظ، طرح تحفظ رضوی، دارالقرآن ویژه فعالیت‌های قرآنی در حرم مطهر رضوی، برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌های ویژه قرآنی داخل حرم، دارالتحفیظ، تحفظ رضوی و طرح حافظون در حرم مطهر رضوی که بزرگ‌ترین طرح حفظ قرآن در مشهد است را از دیگر فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی در بخش آموزش، برشمرد.

کد خبر 1780089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha