تامین منابع آب استان زنجان به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است

طاهری گفت: هم اکنون توانسته ایم تامین منابع آبی را به یک مطالبه استانی تبدیل کنیم؛ ما در حوزه تامین آب پایدار برای استان بر ذخیره روان آب ها و افزایش آب تنظیمی در استان تاکید داریم چرا که به جای این نوع ذخایر، از آب های زیرزمینی در استان استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری امروز با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه بین المللی در آبان ماه امسال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در پیش داریم و رقابت بین دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا را شاهد خواهیم بود. در نظرسنجی های انجام شده تاکنون دموکرات ها رای بیشتری دارند.

طاهری با اشاره به وقایع جنگ غزه و شرایط ایجاد شده در منطقه گفت: اتمام جنگ و آتش بس نزدیک هستیم و با توجه به ترور هنیه در ایران، جمهوری اسلامی در خصوص خواسته های حماس تاکید دارد. آنچه مسلم است نخست وزیر اسرائیل حیات خود را به ادامه این جنگ وابسته می داند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون برنامه منسجم اقتصادی از دولت ارائه نشده است، تصریح کرد: نمره متوسط به تیم اقتصادی دولت چهاردهم می‌دهم. عمده صحبت های ریاست جمهوری در نشست خبری نشان از آماده سازی زیرساخت های اقتصادی دارد.

طاهری در خصوص تعیین استاندار زنجان و نظر نمایندگان استان زنجان در مجلس گفت: هنوز در خصوص گزینه های اعلام شده اتفاق نظر انجام نشده و جریانات سیاسی تلاش می کنند افراد بومی و غیربومی را معرفی کنند ولی تصمیم نهایی را رئیس جمهوری در هیات دولت اعلام می کند.

وی با توضیح اعطای تسهیلات بانکی به کارکنان بانک ها و برخی اعتراض ها به این مساله گفت: براساس آمارهای موجود در دو سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پول به عنوان تسهیلات بانکی به کارکنان بانکی اعطا شده است که بایستی بررسی شود.

طاهری با یادآوری اینکه حکمرانی در حوزه مسکن جزو کشورهای ضعیف هستیم و برای رفع این ضعف نخستین راهکار شناسایی خانه های خالی است که هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است، گفت: دومین راهکار عرضه زمین و تسهیل در ساخت و ساز است. در کلان شهرها ۷۰ درصد حقوق خانوارها به مسکن تعلق می گیرد در سنوات اخیر ساخت مسکن تضعیف شد و تعداد مستاجران نسبت با مالکین بیشتر شده است.

طاهری به بحران آب و اینکه این بحزان به مطالبه تبدیل شده است، گفت: متاسفانه ها به جای استفاده از آبهای جاری در مصارف خود از آب های زیرزمینی استفاده می کنیم و همین مساله بحران آب را رقم زده است. ۸۰ درصد آب شرب از اب های زیرزمینی تامین می شود.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته میزان آب تنظیمی ۴۵ میلیون مترمکعب بود که ۷۰ برابر از استان های همجوار عقب ماندگی داشتیم، گفت: از اعتباراتی که برای تخصیص آب دریافت شده این عقب ماندگی به ۸ برابر رسیده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امکان استفاده از اینترنت پرسرعت و با قیمت مناسب در کشور دنبال می شود، گفت: در این راستا شاهد گسترش فیبر نوری در سطح شهرها هستیم.

طاهری با بیان اینکه کشورهای اطراف ما تجربه حضور مهاجران و اتباع را داشته است مهاجرین در تمام کشورها به عنوان ظرفیت است، گفت: حضور اتباع خارجی زمانی ظرفیت محسوب می شود که تمام خواسته های حاکمیت براورده شود.

کد خبر 1780107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha