ورزش پهلوانی تلفیقی از هنر و قدرت بدنی است

امام جمعه ایلام گفت: ورزش زور خانه ای تلفیقی از هنر و قدرت بدنی، قدرت معنوی و نیایش و ارتباط با خداست که بایستی برای ترویج آن کار تبلیغی صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار امام جمعه ایلام امروز در دیدار با مدیر کل و کارکنان ورزش و جوانان استان و جمعی از پیشکسوتان ورزشی گفت: برای سلامت فکری و جسمی نیازمند ورزش هستیم حالا این ورزش چه تخصصی باشد و چه عمومی فرقی ندارد.

وی با بیان اینکه لازم است تا در مسئولیت های اجتماعی سهم ورزش مشخص شود افزود: بایستی مردم را با تبلیغات رسانه‌ای و کارهای فرهنگی به سمت علاقه به ورزش سوق داد؛ باید برای ورزش کار تبلیغی صورت گیرد که تبدیل به فرهنگ بشود.

امام جمعه ایلام با ذکر این نکته که ورزش پهلوانی پیشینه‌ای به قدمت ۹ قرن دارد گفت: ورزش پهلوانی با دین گره خورده است، الگوی ما حضرت علی علیه السلام است و با دعا و جوانمردی و نیایش با پروردگار و کمک به دیگران شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در این ورزش پیشکسوتان زیادی داریم ادامه داد: این ورزش نیز توصیه رهبر بوده که رنگ و رو جهانی هم گرفته است؛ ورزش زور خانه ای تلفیقی از هنر و قدرت بدنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار گفت: این ورزش قدرت معنوی و نیایش و ارتباط با خداست که مجموعه معنوی ارزشمندی است و این تلفیق هم جذبه بصری دارد و هم جذبه فکری و فرهنگی که نیاز داریم برای آن تبلیغ بیشتری انجام دهیم.

کد خبر 1780119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha