نخستین عهدواره شهدای کانون‌های مساجد برگزار می‌شود

مولوی با اشاره به اعلام فراخوان نخستین عهدواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان «ستارگان مسجد»، گفت: این عهدواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره قریب ۷۰ شهید کانون‌های مسجدی برگزار می‌شود.

«احسان مولوی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از اعلام فراخوان نخستین عهدوار شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «ستارگان مسجد» خبر داد و بیان کرد: فراخوان نخستین عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای گرامی‌داشت یادوخاطره  قریب ۷۰ شهید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور منتشر شده است.

مدیر فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری کشور با اشاره به موضوعات و محورهای این عهدواره تصریح کرد: معرفت افزایی و شناخت بیشتر نسبت به شخصیت و ویژگی شهدا و ارزش زنده نگاه داشتن یاد شهدا، نقش و جایگاه بانوان در پیدایش نسل شهادت طلب، ثبت و ضبط خاطرات و همرزمان شهدا، تکریم و قدردانی از صبر و گذشت خانواده معزز شهدا، شناخت و انتشار خصوصیات منحصربفرد شهدا در زندگی از موضوعات و محورهای عهدواره است.

اهداف عهدواره

مولوی با اشاره به اهداف برگزاری این عهدواره، گفت: شناسایی و معرفی شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به نسل جوان همزمان با گام دوم انقلاب اعم از(شهدای سلامت، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای خدمت و...)، ترویج آرمان شهادت در قالب های هنری، فرهنگی، رسانه ای، تاکید بر فرآیند خلق و انتشار آثار فرهنگی و هنری با موضوع ایثار و شهادت، تقویت روحیه شهادت طلبی درجامعه به خصوص در میان هنرمندان و نسل جدید، تاکید بر نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری در افزایش بصیرت افزایی در نسل جدید از جمله اهداف اجرای عهدواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

«ستارگان محراب»؛ نخستین عهدواره شهدای کانون‌های مساجد

وی به شرایط عمومی داوری آثار این عهدواره اشاره کرد و گفت: در تولید و انتشار آثار لازم است که موضوع و محورهای عهدواره در هر بخش در نظرگرفته شود و دبیرخانه عهدواره بنابر صلاحدید خود مجاز به استفاده و انتشار همه آثار در قالب تبلیغی، آثار صوتی، تصویری، کتاب، تولید محتوا خواهد بود. در هر بخش بنا به تشخیص داوران به نفرات و یا گروه‌های برگزیده لوح و تندیس یادواره و جوایز نقدی اهدا خواهد شد و رعایت شئون اسلامی و پوشش مناسب  در اجرای بخش‌های گروهی الزامی است.

مولوی با اشاره به بخش انفرادی این عهدواره گفت: بخش ادبی (داستان‌نویسی، داستانک، طرح رمان)، نمایشنامه (کوتاه و بلند با محوریت زندگینامه شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد)، شعــر نو (سپید، نیمایی)، شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، رباعی، دوبیتی، قصیده)، بخش هنرهای تجسمی خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق ثلث)، نقاشی (ویژه کودکان و نوجوانان، نقاشی خط، نقاشی دیجیتال)، گرافیک و تصویرسازی، گرافیک و تصویرسازی(طراحی پوستر، تصویرسازی)، بخش چندرسانه‌ای(تولید تیزر، کلیپ، پادکست، موشن گرافی معرفی نخستین عهدواره شهدای فرهنگی هنری)  است.

وی بخش گروهی این عهدواره را شامل فیلم در بخش های (مستند، نماهنگ، پویانمایی)، هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه ای و تئاتر خیابانی) و سرود (استفاده از شعر با مضمون ایثار و شهادت) عنوان کرد.

مهلت ارسال اثر ۱۵ آذر

 مدیر فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مهلت ارسال اثر به این فراخوان را تا ۱۵ آذر ماه دانست و خاطرنشان کرد: داوری آثار این فراخوان ۳۰ آذر ماه انجام می شود و اختتامیه و تکریم خانواده شهدا و تقدیر از نفرات برتر دی ماه ۱۴۰۳ صورت می گیرد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به صفحه عهدواره به آدرس https://bachehayemasjed.ir/setareganemasjed مراجعه و در این فراخوان شرکت کنند.

کد خبر 1780125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha