مردم با قیام ۱۷ شهریور عاشورایی دیگر آفریدند

حجت الاسلام کریمی گفت: در ۱۷ شهریور ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی به میدان آمدند و سینه‌های خود را در برابر گلوله‌های ستمگران سپر کردند و عاشورایی دیگر آفریدند.

حجت الاسلام محمد کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به سالروز قیام ۱۷ شهریور سال  ۱۳۵۷ ،گفت:   این قیام مهم‌ترین حرکت‌های اعتراضی مردم ایران علیه حکومت پهلوی که منجر به کشته‌شدن شمار زیادی از مردم توسط حکومت شد.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب افزود: قتل‌عام‌ مردم‌ تهران‌ در ۱۷ شهریور از جمله روزهای خونین انقلاب بود. کشتار بی‌رحمانه‌ مردم‌ در آن‌ روز تجلی‌ واقعی‌ رژیمی‌ بود که‌ سعی‌ می‌کرد با فریبکاری‌ از خود چهره‌ای‌ صلح‌دوست‌، آزادی‌خواه‌ و مخالف‌ با مفاسد بسازد. واقعه‌ خونین‌ ۱۷ شهریور نقطه‌ پایانی‌ بود بین‌ ملّتی‌ ستمدیده‌ و رژیمی‌ ستمکار. این‌ واقعه‌ نظریه‌ امام‌ خمینی‌ را در دروغگویی‌ و فریبکاری‌ رژیم‌ به‌ اثبات‌ رساند و مردم‌ را برای‌ سرنگونی‌ رژیم‌ مصمم‌تر ساخت‌. 

وی خاطر نشان کرد:این حادثه به‌عنوان یکی از وقایع مهم و تأثیرگذار انقلاب اسلامی سبب تزلزل نظام سلطنتی ارزیابی شده است.

حجت الاسلام کریمی  اظهار کرد: هفده شهریور، روز حماسه ملت ایران بود؛ روزی که در آن، خون های بسیاری بر زمین ریخته شد و از ثمره آن، درخت تنومند جمهوری اسلامی به بار نشست. مردم دلیر و شجاع، جوانان غیور و با ایمان، مرد و زن، و پیر و جوان، همه و همه در این روز چون سیلی خروشان به خیابان ها جاری گشته و بر ضد رژیم پهلوی شعار دادند و مخالفت آشکار خود را اعلام داشتند.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب گفت:مردم در قیام ۱۷ شهریور در حمایت از امام، از جان شان گذشتند تا مردم ایران پیروز و سربلند باشند.

کد خبر 1780129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha