فراخوان «اردوغان» برای مقابله با توسعه‌طلبی اسرائیل

رئیس‌جمهوری ترکیه در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: کشورهای مسلمان باید برابر تهدید رو به رشد توسعه‌طلبی از سوی رژیم صهیونیستی با هم متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «nigdeanadoluhaber»، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در تازه‌ترین اظهارات خود گفت که کشورهای مسلمان باید در برابر تهدید رو به رشد توسعه‌طلبی از سوی رژیم صهیونیستی با هم متحد شوند.

وی این اظهارات را پس از قتل یک زن ترک-آمریکایی توسط سربازان اسرائیلی بود که در تظاهرات روز جمعه علیه شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی شرکت کرده بود، بیان کرد.

اردوغان در مراسم انجمن مدارس اسلامی در نزدیکی استانبول گفت: تنها گامی که می‌تواند جلوی استکبار، راهزنی اسرائیل و تروریسم دولتی این رژیم را بگیرد، تشکیل ائتلاف کشورهای مسلمان برای اتحاد در برابر ظلم است.

وی گفت: اقدامات اخیر ترکیه برای بهبود روابط با مصر و سوریه با هدف تشکیل خط همبستگی در برابر تهدید فزاینده توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی است که به گفته وی لبنان و سوریه را نیز تهدید می‌کند.

اردوغان این هفته میزبان عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در آنکارا بود و آنها در مورد جنگ غزه و راه‌های ترمیم بیشتر روابط سرد خود در اولین سفر ریاست جمهوری پس از ۱۲ سال گفتگو کردند.

رئیس جمهوری ترکیه در ماه ژوئیه گفت که ترکیه در هر زمان احتمالی از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دعوت خواهد کرد تا گفتگوهای احتمالی برای احیای روابط بین دو همسایه که در سال ۲۰۱۱ پس از شروع جنگ داخلی سوریه قطع شدند را انجام دهد.

کد خبر 1780163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha