دوره آموزشی شیوه‌های فرهنگ‌سازی نماز در مدارس استان زنجان برگزار شد

به گفته حجت الاسلام محمدی، دوره آموزشی شیوه‌های فرهنگ‌سازی نماز در مدارس ویژه مدیران و معلمان پایه سوم ابتدایی، پایه هشتم و امامان جماعت مدارس استان زنجان برگزار شد.

حجت الاسلام محمود محمدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: دوره های آموزشی شیوه های فرهنگ سازی نماز در مدارس ویژه مدیران، شیوه های جذب دانش آموزان نو مکلف دختر به نماز ویژه معلمان پایه سوم ابتدائی، شیوه های جذب دانش آموزان نو مکلف پسر به نماز ویژه معلمان پایه هشتم و مهارت افزائی امامان جماعت مدارس در زمینه شویه های دعوت دانش آموزان به نماز ویژه مدارس غیر انتفاعی و هیأت امنائی در استان زنجان برگزار شد.

به گفته وی، این دوره ها به ترتیب در ۸ ساعته و ۱۲ ساعته برای مدیران معلمان پایه سوم و هشتم و امامان جماعت مدارس غیر انتفاعی و هیئت امنایی از روز شنبه هفدهم شهریور ماه لغایت بیست و دوم شهریور ماه در نواحی یک و دو آموزش و پرورش و شهرستان های ابهر، خرمدره و خدابنده برگزار می گردد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: این دوره ها دارای سرفصل های آموزی از جمله نماز شناسی، شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز، مدیریت اقامه نماز در مدرسه، پیوند منزل، مدرسه و مسجد برای مدیران و نماز شناسی، نقش معلمان در تربیت دینی نوجوانان، شیوه های دعوت به نماز مبتنی بر مبانی روان شناسی رشد، مهارت های آموزش عملی نماز و درست خوانی نماز، شیوه های پاسخگوئی به پرسش های دانش آموزان و آشنایی با ویژگی های دوران بلوغ برای معلمان پایه سوم دختران و دبیران پایه هشتم پسران و همچنین جایگاه و اهمین نماز، خداشناسی و معادشناسی، مخاطب شناسی بر اساس روان شناسی رشد، اصول دعوت به نماز، روش های دعوت به نماز بر اساس روانشانی رشد مهارت رفتارسازی نوجوانان و جوانان و مهاطب شناسی تبلیغ چهره به چهره برای امام جماعت مدارس می باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان زنجان خاطرنشان کرد: از منابع آموزشی این دوره می توان کتاب شیوه های دعوت به نماز تألیف استاد قرائتی و کتاب چلچراغ نماز و مدرسه تألیف حجت الاسلام بهشتی و کتاب شیوه های ترغیب دختران سوم ابتدائی به نماز تألیف حجت الاسلام محمد کاظمی نام برد. لازم به ذکر است به شرکت کنندگان در دوره ها گواهی پایان دروه داده خواهد شد.

کد خبر 1780175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha