برگزاری محافل یاد و نام شهدا کمترین اقدام برای ادای دین آنها است

فعال فرهنگی، اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمترین اقدام برای ادای حقی که شهدا بر گردن ما دارند، برگزاری محافل یاد و نام آنها و تجلیل از راه، منش، آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا است.

«ستار هدایت خواه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: در زمینه حق شهدا به یک معنا باید گفت که شهدا به گردن انسان‌ها و جوامع حق حیات دارند.

فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر انقلاب اسلامی را جریانی بدانیم که حیات معنوی و انسانی جامعه ما، ملت ایران و بلکه زمینه سازی برای ملت‌های دیگر را احیا کرد، شهدایی که برای پیروزی انقلاب، تداوم، حفظ و تثبیت انقلاب اسلامی از هجمه دشمنان جانفشانی کردند (مثل شهدای هشت سال دفاع مقدس) در این حق حیات شریک هستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل حق حیات معنوی و انسانی که بالاترین حق است، حق اینکه ما به استقلال دست پیدا کردیم، امنیت و آزادی داریم و به سمت ارزش‌های دینی و معنوی حرکت می‌کنیم، همه مرهون شهدا هستیم، زیرا بالاترین دین را شهدا به گردن ما دارند.

هدایت خواه افزود: از حیث وظیفه انسانی، الهی و ملی ما است که نسبت به ادای این دین اقدام کنیم که کمترین اقدام برای ادای آن و حقی که شهدا بر گردن ما دارند، برگزاری محافل یاد و نام آنها و تجلیل از راه، منش، آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا به دلیل آن جانفشانی کردند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در واقع برگزاری یادواره شهدا در مقاطع مختلف و به لطف الهی امروز در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی شهدا و سرداران استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، انجام تکلیفی است که بر عهده ما بوده و نیازی که ما به این گونه مجالس و محافل داریم.

وی یادآور شد: شهدای ما هیچ گونه نیاز و احتیاجی به این گونه مجالس و محافل ندارند، زیرا آنها به تعبیر قرآن هم زنده‌اند و در بالاترین درجه به سر می‌برند و در واقع ما به معنای واقعی که در این عالم زندگی می‌کنیم از حیات حقیقی برخوردار نیستیم.

هدایت خواه با اشاره به شعر فؤاد کرمانی مبنی بر اینکه «زنده را زنده نخوانند که مرگ از پی اوست   بلکه زنده است شهیدی که ندارد مرگی»، ادامه داد: شهدا به تعبیر قرآن «عند ربهم» نزد پروردگار هستند و بالاترین مقامی که برای یک انسان و مخلوق قابل تصور است، مقام «عند ربهم» است و بعد سربسته می‌گوید «یرزقون» نزد خداوند روزی می‌برند.

فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزی‌هایی که هیچ چشمی ندیده، هیچ گوشی نشنیده و بر قلب هیچ بشری خطور نکرده و این نشان می‌دهد که شهدا نیازی ندارند، بلکه این ما هستیم که نیازمند عنایت شهدا، درس‌گیری از آنها و همچنین نیازمند الگو گرفتن از منش، آرمان شجاعانه و ارزش طلبانه آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به همین جهت حضور در این گونه محافل و مجالس علاوه بر اینکه ادای دین و تکلیفی بر عهده ما است، یک نیازی برای ما بوده و نیازمند عنایت شهدا هستیم تا دست ما را بگیرند و بهره‌ای از آن حیات، روزی و مقامی که آنها به آن رسیده‌اند، نصیب ما بفرمایند.

هدایت خواه افزود: ما که در این لجن زار دنیا اسیر شده‌ایم، نیازمند دستگیری شهدا هستیم و یکی از راه‌هایی که بتوانیم از این عنایت و دستگیری شهدا بهره ببریم، حضور در محافل، مجالس و بزرگداشت یاد و نام شهدا است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد که روز ۱۸ شهریور ماه ساعت ۲۰ در دهکده دفاع مقدس برگزار می‌شود، میعادگاه همه کسانی خواهد بود که از این محفل معنوی بهره ببرند و مورد عنایت و دستگیری شهدا قرار گیرند.

کد خبر 1780183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha