حمله به مرکز اسلامی شیکاگو با شلیک گلوله

دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی در شیکاگو خواستار تحقیقات کامل توسط اداره پلیس شیکاگو در مورد شلیک چندین گلوله به مرکز جامعه مسلمانان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « cai»، دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی در شیکاگو خواستار تحقیقات کامل توسط اداره پلیس شیکاگو در مورد شلیک چندین گلوله به مرکز جامعه مسلمانان شد.

شورای روابط اسلامی-آمریکایی همچنین از پلیس شیکاگو خواست تا این اقدام را در زمره جرایم ناشی از نفرت قرار دهد.

متولیان این مرکز اسلامی گفتند که به نظر می رسد این اقدام خشونت آمیز هدفمندحمله دیگری به جامعه مسلمانان باشد. 

آنها افزودند: آنچه واضح به نظر می‌رسد این است که شخصی که این آسیب را به عبادتگاه مسلمانان وارد کرده یک انگیزه کاملا مغرضانه داشته است.این حمله فقط به یک ساختمان نیست، بلکه حمله به امنیت و حق عبادت آزادانه جامعه مسلمان است.

مسلمانان شیکاگو از این حادثه که در بحبوحه افزایش نگران کننده حملات اسلام هراسی در سراسر کشور است، به شدت نگران شده است.

 مقامات پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند، اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این حادثه به عنوان خسارت مالی طبقه‌بندی شده و در زمره جرایم ناشی از نفرت قرار نگرفته است.

این دومین حمله به اموال مسلمانان در روزهای اخیر است که پلیس آن را صرفا تخریب اموال خوانده و انگیزه نفرت را بدون بررسی دقیق رد کرده است.

دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی در شیکاگو از همه مساجد و مراکز اسلامی خواست تا به شیوه‎نامه این نهاد برای مسجد و راهنمای ایمنی جامعه مراجعه کنند، که حاوی توصیه های امنیتی قابل اجرا برای موسسه‌ها از همه ادیان است.

کد خبر 1780190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha