سنگر اصلی طلاب مساجد محلات است

مدیر حوزه علمیه ایلام با بیان اینکه طلاب علاوه بر امام جماعت بابد امام محله نیز باشند گفت: سنگر اصلی طلاب مساجد محلات است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اظهار داشت: روحانیت در تاریخ کشورمان، همواره به عنوان متولی اصلی هدایت دینی در جامعه به حساب آمده و نقش بی بدیلی در زمینه تبیین ارزش ها و تثبیت باورهای دینی و استنباط و افتای احکام عملی بر عهده دارند.

وی با اشاره بر اینکه سنگر اصلی طلاب مساجد محلات است افزود: در واقع روحانیت قدیمی‌ترین نهادی است که توانسته در زندگی اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان به ویژه شیعیان نقش چشمگیری ایفا کند.

مدیر حوزه علمیه ایلام با بیان اینکه طلاب علاوه بر امام جماعت بابد امام محله نیز باشند تصریح کرد: از دیگر وظایف اصلی روحانیون و اساتید در حوزه علمیه تربیت طلاب است؛ چرا که اساتید الگوی طلاب هستند و می‌بایست علاوه بر نگاه پدرانه به شاگردان خود، سعی کنند از لحاظ علمی و اخلاقی نیز خود را ارتقا ببخشند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی گفت: مساجد نیز می توانند در راستای جهاد تبیین و تبلیغ معارف دین و پاسخ به شبهه‌پراکنی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم والایی بردارند.

کد خبر 1780294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha