ضرورت معرفی شهدا به شیوه هنرمندانه برای نسل حاضر و آینده

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:بهترین راه برای اینکه هدایت الهی را در ذهن‌ها و جان‌ها بنشانیم، معرفی شهدا به شیوه هنرمندانه برای نسل حاضر و آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار حمید خرم‌دل امشب در آغاز کنگره ملی دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد که در دهکده دفاع مقدس شهر یاسوج برگزار شد با خوش‌آمد گویی به مهمانان و خانواده شهدا به سخنی گران‌بها از رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، مسئله شهید و ایثارگری کهنه شدنی نیست بلکه موتور حرکت جامعه است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به گذشته تاریخی این دیار اشاره داشت و گفت: بدون پرداختن به گذشته شکوهمند و تاریخ و تمدن درخشان مردمان استان ولایت مدار کهگیلویه و بویراحمد و صرفاً با نگاهی گذرا، می‌توان  به حوادث پرفراز و نشیب قرن حاضر از نبرد پیروزمندانه عشایر استان در تنگ تامرادی و نبرد دلیرانه آنان با ارتش رضاخانی در منطقه بهمئی تا شکست پهلوی دوم در جنگ گجستان اشاره داشت که همه حکایت از روح ظلم‌ستیزی مردمی این خطه دارد.

وی افزود: مردم این خطه دلاورخیز گمشده قرن‌ها مبارزه خویش با بی‌عدالتی و تبعیض را در آرمان‌های امام خمینی کبیر (ره) یافتند و با الهام گرفتن از اندیشه‌های معمار انقلاب و تحت هدایت روحانیون مبارز و علماء بزرگی چون ابوالشهید آیت‌الله ملک حسینی (ره)، آیت‌الله آمیراحمد تقوی، سید علی‌اصغر حسینی، حجت‌الاسلام مرحوم متقی کاشانی، سید لطیف موسوی، شهید نورالدینی و... پنجه در پنجه طاغوت زمان افکنده و در حوادث خون‌بار مسجد شهیدان گچساران با تقدیم خون جوانان خویش عرصه را بر رژیم ستم‌شاهی تنگ کرده و همزمان با اعتصاب کارکنان شرکت نفت گچساران اقتصاد رژیم فاسد پهلوی را دچار اخلال کردند.

سردار خرم‌دل دلاور مردی رزمندگان و عشایر زادگان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس را یادآور شد و بیان کرد: دلاوری‌های غیور مردان استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس از حضور پراکنده در یگان‌های مختلف تا تشکیل تیپ مستقل ۴۸ فتح و پس از دفاع مقدس تا به اکنون در پاسداری از سرحدات ایران عزیز اسلامی و مبارزه با گروهک‌های تجزیه‌طلب امتداد پیدا نموده و همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به حماسه‌آفرینی رزمندگان این دیار در جبهه‌های دفاع مقدس، ادامه داد: حماسه‌آفرینی دلاور مردان عشایر کهگیلویه و بویراحمد در عملیات فتح المبین، طریق‌القدس، بیت‌المقدس، بدر، خیبر، قدس سه، کربلای یک، کربلای چهار، کربلای پنج، والفجر هشت، گوشه‌هایی از دفتر پرافتخار فرزندان عشایری سرزمین دنا است که از آزادسازی خرمشهر و خط‌شکنی در اروند و فتح فاو و آزادسازی مهران تا قله‌های برف‌گیر کردستان رد خون سرداران و رزمندگان شهیدمان هویداست. 

وی یادآور شد: شهادت قریب به دو هزار لاله گلگون‌کفن این دیار، ماحصل شیرپاک‌خورده مادران نجیب ونان حلال عشایر زادگان زحمتکش، صبور و ولایت مدار استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد است که در بوستان انقلاب اسلامی روییده‌اند.

سردار خرم‌دل ابراز داشت: ما بر این باوریم بهترین راه برای اینکه هدایت الهی را در ذهن‌ها و جان‌ها بنشانیم، معرفی شهدا به شیوه هنرمندانه برای نسل حاضر و آینده است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه  بی‌شک زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و پاسداری از حرمت شهیدان و ایثارگران نیازمند جهاد دسته‌جمعی و سازمان‌یافته است، تأکید کرد: در مسیر سه‌ساله این کنگره ضمن شناسایی دقیق ظرفیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های معنوی متعددی برای ارتقای معرفت دینی و انقلابی در سراسر استان برگزار شد. 

وی خاطرنشان کرد: در این فضا جوانانی جذب و تبدیل به نیروی کارآمد شدند که امروز با اعتمادبه‌نفس و شجاعت، آمادگی لازم برای نقش‌آفرینی هوشمندانه در عرصه‌های اساسی فرهنگی و اجتماعی استان و کشور را دارند.

سردار خرم‌دل در ادامه به مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در راستای دومین کنگره ملی سرداران، امیران و دو شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و گفت: در راستای برگزاری این کنگره تکریم و سرکشی از دو هزار خانواده معظم شهید در دستور کار قرار گرفت و  ۳۱۸ خانواده معزز آزاده و ۵۷ جانباز سرافراز بالای ۷۰ درصد استان بازدید به عمل آمد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری ۲۲ اجلاسیه متمرکز و شهرستانی و دو هزار و ۷۷۶ یادواره شهدا اعم از شهرستانی، قشری، آبروی محله و یادواره‌های خانگی اشاره کرد و گفت: ماحصل این اجلاسیه ها حضور همه اقشار در این برنامه‌های مهم و فاخر فرهنگی است.

وی به تولید محصولات ادبی، فرهنگی، هنری در راستای این کنگره اشاره داشت و گفت: تألیف و چاپ کتاب خاطرات، ساخت مستند سرداران شهید، فیلم بلند درباره دانشجوی شهید هدایت الله طیب، آثار مهم پویانمایی، سرود و نماهنگ، کلیپ، نمایش، تئاتر، اجراهای زنده هنری و هنرهای تجسمی در راستای این کنگره تولیدشده است.

سردار خرم‌دل به برگزاری نمایش بزرگ و فاخر فصل شیدایی در مرکز استان و در دهکده دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این برنامه مهم و فاخر به مدت پانزده شب نمایش فرهنگی، هنری و تاریخی از هبوط حضرت  آدم تا دفاع مقدس را به نمایش گذاشت که حضور شبانه ده هزار نفر برای این برنامه یک کار فاخر و تکرار نشدنی بود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد فضاسازی شهری را یکی دیگر از برنامه‌های مهم در راستای این کنگره دانست و ابراز داشت: نام‌گذاری کوچه‌ها، خیابان‌ها، مدرسه و دانشگاه‌ها به نام شهدای استان و همچنین نام‌گذاری تعدادی از مجتمع‌ها، پل‌ها و بلوارها به نام سرداران شهید استان، ساخت و نصب آگهی‌نما با مضامین مقاومت و ایستادگی و نصب نمادهای شهری برگزیده دفاع مقدس در شهرهای استان، ساخت و نصب تابلو فلزی مزین به تصاویر مطهر شهدا، کاشت نهال به یاد شهدای استان از برنامه‌های مهم در زمینه فضاسازی در راستای این کنگره بوده است.

وی به خدمت بی‌منت به مردم به نیابت از شهدا اشاره و تصریح کرد: در این راستا اهدای دو هزار جهیزیه به نیت دو هزار شهید به خانواده‌های محروم که همچنان در شرف اهداء بوده، بسته ورزشی، آموزشی و لوازم‌التحریر، توزیع چادر مشکی، بسته معیشتی، تقویت تحصیلی دانش آموزان، کمک به آزادسازی زندانیان غیر عمد و کودکان کار و تجهیز پژوهش سراها از برنامه‌های شاخص در این راستا بوده است.

سردار خرم‌دل با اشاره به فعالیت‌های اثربخش و تبیینی با نگاه ویژه به نسل جوان و نوجوان در فضای مجازی، ادامه داد: برجسته‌سازی هشتگ‌ها با شعار و محور اجلاسیه‌های شهرستانی و استانی، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و فعالان فضای مجازی استان، ساخت بازی‌های موبایلی و جذاب از جمله بازی جنگی سردار شهید ستار اورنگ (ستار، به وقت نبر)، پوشش برخط برنامه‌های شهدا در بسترهای مختلف و دیگر تولیدات تخصصی که با جذابیت‌های خود ویژه نسل جوان امروزی است از برنامه مهم و در راستای این کنگره ملی و فاخر بوده است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن تقدیر و تشکر مجدد از حضور همه دست‌اندرکاران و میهمان کشوری و لشکری و تشکر از اصحاب رسانه و مسئولان استانی و شهرستان گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، «شهادت پدیده فوق‌العاده‌ای است که انسان‌ها به تأسی از امام حسین (علیه‌السلام) جان و هستی خود را فدای آرمان بزرگ و والای الهی می‌کنند».

کد خبر 1780299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha