عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود

چگنی نژاد گفت: نخستین عهدواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان «ستارگان مسجد» با هدف شناسایی و معرفی شهدای کانون های مساجد به نسل جوان برگزار می شود.

محمد چگنی نژاد در گفتو گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: این عهدواره با هدف  تقویت روحیه شهادت طلبی در جامعه،  ترویج آرمان شهادت در قالب های هنری و معرفه الگوهای مناسب برای نسل جوان ونوجوان برگزار می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به بخش های مختلف این عهدواره، افزود: در بخش فرهنگی وهنری و رسانه ای، بر خلق و انتشار آثار فرهنگی هنری با موضوع ایثار و شهادت و همچنین تأکید بر نقش مساجد و کانون ها در افزایش بصیرت افزایی در نوجوانان و جوانان تاکید شده است.

 وی افزود: معرفت افزایی نسبت به شخصیت و ویژگی شهدا، زنده نگه داشتن یاد شهدا، ثبت و ضبط خاطرات خانواده و همرزمان شهدا،   قدردانی از صبر و گذشت خانواده شهدا در کنار شناخت و انتشار خصوصیات منحصر به فرد شهدا از عمده ترین محورهای این عهدواره به شمار می رود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار داشت: نخستین عهدواره «ستارگان مسجد» در بخش انفرادی در رشته های ادبی(داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، شعر)، هنرهای تجسمی (خوشنویسی، نقاشی، گرافیک و تصویرسازی) و چند رسانه ای(تیزر، کلیپ و موشن گرافی) و در بخش گروهی در رشته های  فیلم، هنرهای نمایشی و سرود برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه  عهدواره "ستارگان مسجد" در دو بخش فردی و کانونی برگزار می شود، اظهار داشت: در بخش کانونی، برگزاری یادواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مسجد، دیدار با خانواده  شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری جلسات قرآن و اهدای ثواب به روح شهدا،  قرار دادن تمثال مبارک شهدای کانون در محافل قرآنی، دعوت از خانواده شهدا به عنوان مهمان ویژه برنامه های کانونهای فرهنگی و نیز غبار روبی قبور مطهر شهدای کانون جزء برنامه های مطرح بوده که این برنامه ها در صورت اجرا باید در سامانه بچه های مسجد ثبت شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در نخستین عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می‌توانند به آدرس https://bachehayemasjed.ir مراجعه  و ب مطالعه آیین نامه این عهدواره آثار خود را در قسمت های مربوطه بارگزاری نمایند.

گفتنی است، آثار ثبت شده برای شرکت در این عهد واره  با حضور داوران برجسته کشوری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و ضمن انتشار آثار برتر از صاحبان آثار در یادواره شهدای کانونی که در دی ماه با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولین کشوری و بچه های مسجدی برگزار می شود، تقدیر خواهد شد.

کد خبر 1780334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha