از موفقیت‌های بی‌شمار با چشم دل تا چشم‌انتظاری «ماه‌پری» برای انتشار کتاب‌هایش

مدیر کانون فرهنگی هنری «رحمة‌للعالمین» شهر طبس مسینا در استان خراسان جنوبی درحالی پله‌های ترقی و موفقیت را با چشم دل بالا رفته است که از چشم انتظاریی برای حمایت ناشران از ۲۳ کتابش می گوید.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: تا چهارم ابتدایی بینایی‌اش مثل دیگر مردم خوب و طبیعی بود اما رفته رفته، غباری روی دیدگانش احساس کرد و در نهایت با آزمایش ژنتیک، بیماری «لبر» تشخیص داده و به وی اعلام می شود که فناوری درمان آن در خارج از کشور است.

«ماه‌پری شمسی» از روزهایی می گوید که دیگر با کم شدن بینایی و در نهایت از دست دادن آن، ترک تحصیل می کند و ادامه می دهد: روزی خواهرم برایم رمان «تنها با تو» را می خواند؛ از او خواستم در نوشتن آنچه در ذهنم می گذرد، همراهم شود. آن روزها برای خواهرم گفتم و او کاتب اندیشه های ذهن من شد.

من می گفتم و خواهرم می نوشت تا اینکه رمان «عاشقان بی نصیب» به پایان رسید؛ خیلی زود از سوی انتشارات خوارزمی برای چاپ حمایت شدم. بعد از آن نوشتن را با قوت بیشتری ادامه دادم و کتاب های «بر بال آرزوها، در جستجوی سرنوشت، احساس سوزان، آوای خوش و معجزه ژنتیک، لحظه های دلتنگی و سجده بر خاک و ...» را در سال های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ نوشتم.

وقتی برای شرکت در جشنواره «توانگران کارآفرین» در شیراز حضور یافتم، بعد از دریافت جایزه، یکی از اعضای هیات داوران به من تاکید کرد تحصیلات خود را ادامه دهم؛ از همان شیراز مستقیم به تهران رفتم و در وزارت آموزش و پرورش، درخواست خود را برای طرح در کمیسیون معین مطرح کردم. همین موضوع باعث شد که ۸ پایه تحصیلی را در ۸ ماه امتحان داده و برای ورود به دانشگاه، در آزمون کنکور سراسری آماده شوم.

اولین سالی که در کنکور سراسری شرکت کردم، در رشته حسابداری قبول شدم اما ترجیح دادم سال بعد در رشته حقوق دانشگاه آزاد، تحصیلات خود را ادامه بدهم. حالا دیگر «ماه‌پری شمسی»، فوق لیسانس جزا و جرم‌شناسی دارد و بیش از ۳۰ جلد کتاب تالیف کرده و هفت جلد آن به چاپ رسیده است.

از موفقیت‌های بیشمار با چشم دل تا چشم‌انتظاری برای انتشار «ماه‌پری»

از رتبه هاش و موفقیت هایش که می پرسم خودش قابلیت تبدیل شدن به یک کتاب را دارد؛ «بانوی نام آور و نوآور سال ۸۷، خادم نمونه فرهنگ عمومی شهرستان درمیان در سال ۸۸، رتبه اول جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع) ویژه جوانان دارای توانمندی خاص، دختر نمونه استان در سال ۸۹، تسهیلگر نمونه استان در سال ۱۳۹۱، رتبه اول جشنواره کشوری توانگران کارآفرین در بخش دانشوران در سال ۹۲، نویسنده منتخب استان از سال ۹۲ تا ۹۵ و بانوی تاثیرگذار استان در سال ۱۴۰۲ » را ماه پری شمسی در کارنامه خود دارد.

در سال ۱۴۰۰ به عنوان فرمانده پایگاه بسیج «حضرت معصومه طبس مسینا» معرفی شد و خیلی نگذشت که این پایگاه بسیج، به عنوان یک پایگاه اسوه انتخاب شد. به موازات آن، بخش خواهران نماز جمعه را فعال کرد و به آن پویایی بخشید.

حالا این روزها درحالی مسئولیت کانون فرهنگی هنری رحمة للعالمین شهر طبس مسینا را در کنار مدیریت دارالقرآن گلشن وحی، مدیرعاملی موسسه خیریه نسیم احسان برعهده گرفته است که هنوز از دغدغه خود را برای یک مکان درخور شان برای کانون می گوید اما این موضوع باعث نشد که از برگزاری کلاس های تابستانی غافل شود. با همین شرایط ۴۰۰ نوجوان را در کلاس های «زبان، قرآن، خیاطی، ریاضی، ورزشی و ...» دورهم جمع کرد تا فراغتشان را غنی کند.

از کارهای فرهنگی که گذر می کند، به سراغ فعالیت های عام المنفعه می رود و با توزیع بسته های غذایی و سبدکالا در اعیاد مختلف، سعی می کند محرومان و نیازمندانی که از قبل شناسایی کرده است را دریابد. حالا دیگر ۱۷ سال است که در ماه مبارک رمضان و عید قربان به صورت ثابت بین نیازمندان گوشت قرمز و سبد کالا توزیع می کند. چهار عروس خانم را هم با جور کردن جهیزیه، راهی خانه بخت کرده است اما در تلاش است که موسسه خیریه را که جدیدا ثبت آن به پایان رسیده است را به خیرین معرفی کند تا شرمنده ۳۵۰ خانواده نیازمند شناسایی شده نباشد.

این مدیر کانون روشندل می گوید: دل به درد مردم داده ام تا درد خود را بین دردهای مردم فراموش کنم, بهترین لحظات زندگی ام، زمان هایی است که دست یک نیازمند را گرفته است.

کد خبر 1780363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha