برگزاری اولین نشست دوجانبه اسپانیا و فلسطین تا پایان سال ۲۰۲۴

نخست وزیر اسپانیا در اظهارات اخیر خود اعلام کرد که اسپانیا و فلسطین اولین نشست دوجانبه خود را در سال جاری برای تقویت روابط دوکشور برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «jns»، «پدرو سانچز»، نخست وزیر اسپانیا در اظهارات اخیر خود اعلام کرد که اسپانیا و فلسطین اولین نشست دوجانبه خود را در سال جاری برای تقویت روابط دوکشور برگزار خواهند کرد.

سانچز در این باره گفت: قبل از پایان سال جاری ما اولین اجلاس دوجانبه بین اسپانیا و فلسطین را برگزار خواهیم کرد و امیدواریم که چندین توافقنامه همکاری بین دو کشور امضا شود.

وی همچنین تاکید کرد که اسپانیا به حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی  (آنروا) ادامه خواهد داد.

در ماه می گذشته، اسپانیا به همراه نروژ و ایرلند در اقدامی هماهنگ کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند.

در آن زمان، خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا این اقدام را یک به عنوان یک نقطه عطف تاریخی توصیف کرد.

وی درباره تصمیم اتخاذ شده برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین گفت: مردم فلسطین حق دارند آینده‌ای پر از امید داشته باشند و از جنگ و درگیری رهایی یابند.

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در آن زمان با مخاطب قرار دادن نخست وزیر اسپانیا در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت که این تصمیم اهدای یک مدال طلا برای تروریست های حماس است!

وی همچنین با ارسال نامه‌ای به مقامات اسپانیا، کنسولگری این کشور در بیت‌المقدس را از ارائه خدمات به ساکنان تشکیلات خودگردان فلسطین منع کرد.

کد خبر 1780418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha