هشدار «شین بت» نسبت به هرگونه تغییر در مسجد الاقصی و وقوع «انتفاضه خشم»

آژانس امنیت اسرائیل (شین بت) نسبت به وقوع خیزش مردمی و اتحاد جبهه‌های فلسطین در صورت هرگونه تغییر در مسجد الاقصی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، رونن بار، رئیس آژانس امنیت اسرائیل (شین بت) به اعضای هیئت وزیران امور امنیتی و سیاسی اسرائیل نسبت به وقوع خیزش مردمی و اتحاد جبهه‌های فلسطین در صورت هرگونه تغییر در مسجد الاقصی هشدار داد.

 بار در جلسه شب گذشته(دوشنبه ۱۹ شهریور) کابینه تاکید کرد: این نوع تنش می تواند جبهه های مختلف را متحد کند و منجر به تشدید اعتراضات در فلسطین شود، چیزی که ۱۰ ماه جنگ در غزه نتوانست به آن دست یابد.

شرکت عمومی پخش اسرائیل گزارش داد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در ابتدای جلسه  اعلام کرد که هیچ تغییری در وضعیت موجود در مسجد الاقصی وجود ندارد. وزرا تنها با تایید قبلی او و توسط منشی نظامی‌اش می توانند به مسجد الاقصی یورش ببرند.

چهارشنبه گذشته صدها شهرک نشین با حمایت شدید نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی یورش بردند.

در آگوست گذشته، مسجدالاقصی شاهد یورش‌های پی در پی هزاران شهرک نشین اسرائیلی با حمایت نیروهای اشغالگر و به تحریک و مشارکت وزرای افراطی در دولت بنیامین نتانیاهو بود.

 اواخر ماه گذشته، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی دولت اشغالگر در اظهاراتی به رادیو ارتش اشغالگر اسرائیل گفته بود که می‌خواهد کنیسه‌ای» در مسجد الاقصی بسازد..

این اولین بار بود که بن گویر پس از اینکه در ماه های گذشته بارها از یهودیان خواست تا اجازه اقامه نماز در مسجد را داشته باشند، درباره ایجاد کنیسه در داخل مسجد الاقصی صحبت کرد.

 یاسین حمود، مدیرکل بنیاد بین المللی قدس در واکنش به اظهارات بن غفیر تاکید کرد: مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی در معرض خطر قریب الوقوع است که نتیجه سیاست های اشغالگرانه اسرائیل در یهودی کردن آن با بهره‌برداری از پیامدهای طوفان الاقصی است.

 حمود گفت: شاخه مذهبی صهیونیستی دولت اشغالگر و سازمان‌های معبد افراطی برای یهودی‌سازی مسجدالاقصی در غزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 وی افزود: این انجمن‌ها معتقدند که پاسخ به طوفان الاقصی با تأسیس معبدشان در مسجدالاقصی انجام می‌شود.

کد خبر 1780508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha