نقش کلیدی امام جماعت را در حاشیه نبینیم

نشست صمیمی حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم با ائمه جماعات و فعالین فرهنگی منطقه سه شهر مقدس قم و نیز با حضور تعدادی از مسئولین و نمایندگان سازمان های استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست صمیمی حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم با ائمه جماعات و فعالین فرهنگی منطقه سه شهر مقدس قم با حضور تعدادی از مسئولین و نمایندگان سازمان های استانی برگزار شد.

حجت الاسلام ملکی قائم مقام مدیریت‌های حوزه علمیه قم در این نشست گفت: روحانی باید مردم‌دار و مردم نهاد باشد و امام جماعت باید جامعیت کامل را دارا باشد.

 وی تصریح کرد: امام خامنه‌ای در بیاناتی داشتند که در مسجد باید امام محور باشد و بسیج هم کمک کار در این راستا باشد.

محور کلیدی هر مسجد امام جماعت آن مسجد است

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام هاشمی، امام جماعت مسجد امام سجاد منطقه ۳ گفت: بحث دغدغه ائمه جماعت بحث کلیدی است و توسط امام جماعت مسجد، محورهای مسجد می‌چرخد. لذا اوست که مدیریت می‌کند و در واقع این دغدغه که از طرف ستاد راهبری مساجد صورت گرفته و این جلسات را برپا کردند را به فال نیک می‌گیریم تا در راستای بهتر اداره شدن و هم افزایی و انتقال تجربیات در این محافل صورت پذیرد.

حجت الاسلام زهرایی، امام جماعت یکی از مناطق منطقه ۳ قم هم در این نشست گفت: مدارس امین پایگاه‌های بسیج حضور بانوان و مادرها و خانواده ها این موارد دست به دست هم دادند و می‌دهند تا حضور جوانان و نوجوانان را مسجد پررنگ‌تر کنند.

نقش کلیدی امام جماعت را در حاشیه نبینیم

 وی ادامه داد: به واسطه ساماندهی طلاب و روحانیت و حضورشان در روستاها و مدارس و ادارات می‌توان یک برنامه خوبی را تدوین کنیم زیرا هدف اصلی ما که آن هم جذب جوانان و بزرگترها در این وهله هست با این ظرفیت موجود باید به نحو درستی و با یک برنامه مدون برای حضور در مساجد استفاده نماییم.

حجت الاسلام نوروزی، امام جماعت یکی دیگر از مساجد منطقه ۳ گفت: به واسطه نقش مسلم و جایگاه امام جماعت به عنوان نقش محوری که دارد باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد اما در واقع این حرف‌ها تشریفاتی است و با استناد به قول آقای علی اکبری که در نماز جمعه فرمودند: هر کس هر کجا مسئولیت دارد وقتی وارد مسجد می‌شود امام جماعت مسئولیت آن مسجد را بر عهده دارد و او محور است.  ولی این نقش کلیدی و بزرگ را کوچک می‌شمارند و نمی‌گذارند که امام جماعت این نقش و جایگاه خود را داشته باشد و در واقع این حرف فقط تشریفاتی شده است.

حجت الاسلام حقیقی هم یکی از ائمه جماعت مساجد منطقه ۳ گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امام جماعت باید شنیدن صدای مردم و مسجدی‌ها و اهالی محل باشد زیرا به واسطه شنیدن و دغدغه‌ها و مشکلاتشان خیلی از مسائل حل خواهد شد.

نقش کلیدی امام جماعت را در حاشیه نبینیم

حجت اسلام مردم‌پور، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه هم در این نشست افزود: هدف از تشکیل این جلسات در راستای رساندن مساجد به جایگاه مساجد تراز انقلاب اسلامی است، البته با حمایت مسئولین شهری و ساختار دقیق در زمینه‌های مختلف سیاسی فرهنگی اقتصادی و تبلیغی به واسطه هماهنگی‌های شورای راهبری مساجد حوزه این زمینه هدفمندی‌ها را تشکیل داده‌ایم.

کلانترزاده، مسئول روابط عمومی شهرداری استان قم هم در این نشست بیان کرد: ما همواره برای تسهیل در امورات فرهنگی مساجد و پایگاه‌های فرهنگی و مذهبی شهر تسهیلات قابل توجهی را قرار داده‌ایم و سعی کردیم برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را در سطح شهر و مساجد برپا کنیم و حمایت کنیم از آنها و قصد داریم در روز ۲۳ ربیع الاول که مصادف است با ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم و در واقع روز قم جشنی را برگزار کنیم و یکی از مواردی که در این جشنواره قرار است برگزار کنیم با حضور ائمه جماعات مساجد استان در راستای تجربه نگاری آنها و هم افزایی و انتقال تجربیات از جانب آنها است.

نقش کلیدی امام جماعت را در حاشیه نبینیم

کد خبر 1780548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha