از احضار وزیر سابق صمت برای چای دبش تا رد مال بابک زنجانی

سخنگوی دستگاه قضا از تبدیل اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس با اقدام مثبت وی در رد مال خبر داد و گفت: وزیر سابق صمت در پرونده چای دبش احضار شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  اصغر جهانگیر با تبریک حلول ماه ربیع و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام آمد تا  خدا را آنگونه که هست با انسان آشنا کند خدایی که ناظر و حاضر به تمام اعمال ماست و نه آن خدایی که به توهمات آلوده بود، پیامبر آمد تا انسان را از قصاوت و سنگدلی نسبت به همنوعان نجات دهد و مبارزه تقدس گرایی در جاهلیت را آغاز و ارزش انسان ها را بازآفرینی کرد.

وی افزود: پیامبر اکرم صلی مسؤلیت فردی را جایگزین مسؤلیت قومی کرد او با معجزه جاودان قرآن و عترت راه رستگاری را به انسان آموخت و با وحدت رمز دوستی و موفقیت را به انسان نشان داد.  

سخنگوی دستگاه قضا اظهارکرد: اگر امروز دشمن مسلمانان توانسته به اراضی مسلمانان دست درازی کند عدم آگاهی از پیام وحدت پیامبر گرامی است، در داخل نیز وحدت میان ملت و دولت و جریان حاکمیت نوید بخش و پیروزی بخش برای رسیدن به قله های موفقیت باشد.


 

وی با اشاره به ۱۷ شهریور به عنوان نقطه عطف انقلاب  تصریح کرد: در آن روز توسط حکومت شاه، حکومت نظامی اعلام شد و مردم به رژیم طاغوت و آمریکا نشان دادند خون بر شمشیر پیروز است و پس از آن در جمعه سیاه، امام ره جمله تاریخی در ۱۸ شهریور ۵۷ خطاب به ملت گفت:" ای کاش خمینی در کنار شما بود و در جبهه خدای متعال کشته می شد"

وی با اشاره به افتخارات پارالمپیکی جوانان، مردان و زنانی که به طاهر با محدودیت جسمی مواجه هستند، افزود: این محدودیت ها برای این جوانان توانسته سکوی پرواز و ترقی بیشتر آنها باشد و از تمام مسؤلان ورزشی برای آماده سازی تیم ها پارالمپیکی تبریک عرض می کنیم.

توقف ساخت و ساز هتل ۳۰ طبقه ولنجک با حکم قضایی 

وی در مورد ساخت هتل ۳۰ طبقه در منطقه ولنجک و ابطال سند ساخت و ساز آن گفت: با اعلام شکایت سازمان بازرسی، از نظر اداری تخلفاتی صورت گرفته بود و ابطال کمسیون ماده ۵ از دیوان عدالت نیز انجام شد و پرونده به شهرداری اعاده شده و پرونده در شعبه اول دیوان عدالت در حال رسیدگی است در حال حاضر ساخت و ساز این ساختمان تا تعیین تکلیف متوقف خواهد بود. همچنین در موضوع قصور و تقصیر مسئولین مربوطه نیز  تعقیب کیفری آنها درخواست شده و در این خصوص پرونده‌ای در دادگستری تشکیل شده است.

وی در مورد افزایش حق التحریر ثبت اظهار کرد: در آیین نامه مربوط هر ۴ سال یکبار متناسب با تورم نسبت به تعرفه ها اقدام لازم انجام می شود و با درخواست سازمان ثبت افزایش تعرفه دنبال شد و با توجه با تاکید رئیس دستگاه قضا با در نطر گرفتن شرایط معیشتی مردم کمتر از میزان مقرر افزایش تعرفه صورت گرفته است.

تاکنون معاهده استرداد بین ایران و اسپانیا نداشته‌ایم 

جهانگیر در مورد بازگردان مجرمین از اسپانیا گفت: قوه قضاییه  فعالیت های متعددی را برای افزایش تعاملات بین المللی و استیفای حقوق مجرمین انجام داده است در این راستا اقدامات حقوقی انجام شده و تاکنون معاهده استرداد بین ایران و اسپانیا نداشتیم اما امیدواریم با همکاری میان کشورها جایی برای پناهندگی مجرمین نباشد.

اقدامات مثبت بابک زنجانی در رد مال اعدامش را به ۲۰ سال حبس تبدیل کرد

وی در خصوص بابک زنجانی گفت: پس از اقدام مثبت او در رد مال، اعدام او به ۲۰ سال حبس تبدیل شد و اقدام ارفاقی دیگر انجام نشده و اقدامات بعدی اطلاع رسانی می شود.

جهانگیر در مورد تخلفات کشور آلمان در کشورمان گفت: ضمن محکومیت دوباره تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ، با توجه به گزارشات واصله مبنی بر اقدامات برخی مراکز وابسته به دولت آلمان، برخی دفاتر وابسته به این کشور طبق گزارشات واصله  پلمپ و حساب‌های مربوط به این کشور مسدود شده است و اقدامات قضایی دیگری نیز در حال انجام است.

وی در مورد پرونده هواپیمای اکراینی گفت: در مورد هواپیمای اوکراینی بعد از پیگیری سازمان قضایی نیروی مسلح و قوه قضائیه  این پرونده ارجاع به دیوان عالی کشور در شعبه ۳۲ شد، در حال حاضر این پرونده با نقص تحقیقاتی مواجه شده و رسیدگی لازم برای رفع نقص انجام شد و اطلاعات بعدی به مراتب به آگاهی مردم شریف می رسد.

تشکیل پرونده کیفری برای فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان 

جهانگیر در مورد فوت جوان گیلانی گفت: در این پرونده رئیس دادگستری استان به موضوع ورود کردند و ۵ نفر از افراد مرتبط با موضوع دستگیر و ۲ نفر از بازداشتگاه عزل شدند و همچنین دو نفر از نیروی انتظامی و فرمانده نیروی انتظامی احضار و عزل شدند و برای فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان پرونده کیفری تشکیل و احضار شد. نباید انجام وظیفه موجب نقض حقوق شهروندی شود و با وجود عمل به قانون باید مراقب باشیم اقدامات قانونی موجب تضعیف نهادهای حاکمیتی شود.

متهم پرونده فرمان دیزل متواری است 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد پرونده فرمان  دیزل، اظهار کرد: این پرونده ابتدا در دادسرای اسلامشهر تشکیل و سه شاکی شناسایی شد و پرونده در دادسرا تشکیل شد و با ادامه تحقیقات تعداد آمار شکات به ۴۰ نفر رسید و متهم که خانم است متواری شده و مامورین به دنبال او هستند تا حقوق مالباختگان احیا شود و بررسی در مورد ادامه فعالیت سایت این شرکت ادامه دارد.

آخرین وضعیت پرونده باشگاه نساجی 

جهانگیر در مورد پرونده بازداشت مالک سابق باشگاه نساجی گفت: موضوع برخورد با جاعلین چه در دستگاه قضائی و چه محیط‌های دولتی از خطوط قرمز دستگاه قضائی است و برخوردهای جدی را در دستور کار قرار داده‌ایم. این افراد از ارفاقات قانونی بهره نخواهند برد.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص اتهام مالک سابق نساجی مازندران گفت: از دو ماه پیش ایشان به اتهام رشوه در بازداشت به سر می‌برد و  تحقیقات ادامه دارد و مطمئناً هر کسی که بخواهد تحت هر عنوانی سواستفاده کند، قطعا دستگاه قضائی رسیدگی می‌کند  و اگر موارد مشابهی باشد، ورود خواهد کرد.

احضار  وزیر سابق صمت در پرونده چای دبش

جهانگیر در مورد آخرین وضعیت پرونده چای دبش و فاطمی امین، وزیر اسبق صمت گفت: در پرونده‌های مختلف به ویژه پرونده‌های خاص که افکار عمومی را تحت‌الشعاع قرارداده، ورود دستگاه قضایی به صورت جدی است و تا حصول نتیجه ادامه دارد. این موضوع در خصوص این پرونده نیز وجود دارد.

وی گفت: در این خصوص فرد نامبرده به همراه قائم مقام احضار شدند و تحقیقات مقدماتی انجام شده و آخرین مرحله اخذ دفاع از این آقایان انجام شده و هر دو نفر با تودیع وثیقه آزاد هستند.


 

کد خبر 1780555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha