قدردانی مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت از عملکرد جمعیت هلال احمر کشور

سردار فتحیان با بیان اینکه سرمایه اجتماعی هلال احمر امروز قابل مقایسه با قبل نیست؛ اظهار کرد: به روزرسانی تجهیزات جمعیت هلال احمر و ارتباطات بین‌المللی آن طی سه سال گذشته بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار نصرالله فتحیان، عصر سه‌شنبه(۲۰ شهریور) در یادواره ۱۱۹شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال احمر استان با عنوان "سرو سرخ" با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: جمعی از جوانان به فرمان امام راحل دور حاج قاسم که اول انقلاب یک جوان بود، جمع شدند و گروهان تشکیل دادند.
مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت کشور با افزودن اینکه این گروهان به مرور به لشکر ثارالله تبدیل شد و در ۲۰ عملیات بزرگ حضور پیدا کرد و خط شکن‌ترین لشکر شد؛ اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس ۱۵۰ هزار نفر در این لشکر بودند که یک سرمایه عظیمی است.
وی ادامه داد: جمعیتی حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از لشکر ۴۱ ثارالله از استان‌های کرمان و سیستان و هرمزگان در رکاب حاج قاسم شهید شدند و کرمان پایگاه مقاومت جهان اسلام شد
فتحیان در بخش دیگری از سخنانش از رئیس جمعیت هلال احمر کشور قدردانی و به حضور به موقع جمعیت هلال احمر در بحران‌ها اشاره و تصریح کرد: سرمایه اجتماعی هلال احمر امروز قابل مقایسه با قبل نیست.
وی اظهار کرد: به روزرسانی تجهیزات جمعیت هلال احمر و ارتباطات بین‌المللی آن طی سه سال گذشته بی‌نظیر و هلال احمر جمهوری اسلامی جزو پنج جمعیت هلال احمر بزرگ جهان است.
سردار فتحیان به تجهیزات امدادی و بیمارستانی در دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: فقط لشکر ۴۱ ثارالله بیش از ۱۰ هزار نیروی امدادگر، تکنیسین، پزشک و ... در دوران دفاع مقدس به کار گرفت و هیچکاه لشکر ثارالله استان کرمان با کمبود پزشک و آمبولانس و امدادگر مواجه نبود و در مقاومت دعوا بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی معتقد بود جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم باقی ماند، سایر حرم‌ها باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم شهدا را عصاره ایثار و فداکاری توده‌های مختلف مردم در هشت سال دفاع مقدس دانست و زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و موقعیت‌شناسی را معیار برتری ایشان نسبت به سایر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در بین ما شهدای زنده فراوانی وجود دارد؛ تصریح کرد: کسانی که در دفاع مقدس با همین معیارها درخشیدند اما مصلحت خداوند این بود که باشند و باید آنان را درک کرد و جوانان به آنان اقتدا کنند.

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان هم یادآور شد: امدادگران بسیاری در دوران دفاع مقدس در سمت‌های مختلف خدمت کردند و امروز نیز در خط مقدم خدمت به مردم، زائران امام رضا و امام حسین علیهماالسلام به نیابت از شهدا به زائران رضوی و حسینی خدمت می‌کنند.

کد خبر 1780556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha