جمعیت هلال احمر جمعیت امام حسین علیه‌السلام است

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی با اشاره به تنوع و گستردگی خدمات هلال احمر و جوانان داوطلب و عاشق خدمت به اهل بیت علیهم‌السلام گفت: جمعیت هلال احمر جمعیت امام حسین علیه‌السلام است زیرا از آن حضرت، شهدا و خانواده شهدا الگو می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ پیرحسین کولیوند، عصر سه‌شنبه(۲۰ شهریور) در یادواره ۱۱۹شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال احمر استان با عنوان "سرو سرخ" از برگزاری کنگره بیش از ۲هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر جمعیت هلال احمر کشور در هفته بسیج خبر داد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور مهمترین پیام شهدا را انتقال ایثار، تقواپیشگی، فداکاری، حفظ حرمت و... به نسل آینده دانست و تأکید کرد: کنگره شهدا برای این است تا به نسل جوان بگوییم مدیون چه کسانی هستیم.
وی با اشاره به اینکه از اقصی نقاط کشور در جبهه حضور یافتند و یکدل شدند؛ نقش امدادگران در صحنه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امدادگران نماد ایثار و فداکاری در میدان نبرد بودند و نقش بانوان و خواهران در امدادرسانی و دفاع مقدس فراموش نشدنی است‌ و در قالب پزشک، پرستار، امدادگر و آموزش امدادگران در نقش آفرینی می کردند و نمونه بارز آن مادران شهدا هستند.
وی به سازماندهی و آموزش نیروها، ایجاد اردوگاه‌ برای آوارگان جنگ، آموزش در مدارس و... اشاره و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر جمعیت امام حسین علیه‌السلام است که امروز ۳ میلیون داوطلب دارد.
کولیوند ادامه داد: در ایام شهادت امام رضا علیه‌السلام ۵ هزار جوان و نوجوان داوطلب هلال احمر در مشهد به زائران خدمت‌رسانی کردند که بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر آنان اهل سنت بودند و با خدماتی که انجام شد، مبلمان شهری مشهد به هم نخورد.
وی در پایان گفت: در مجمع صلیب سرخ جهانی که مدیریت تجمعات انبوه آن به عهده ما است وقتی اربعین حسینی را به عنوان الگوی موفق در این زمینه معرفی و دعوت کردم در کنگره اربعین حضور یابند و بیش از ۴۰ کشور شرکت و مصوب کردند آموزش عملیات مدیران صلیب سرخ را به هلال احمر ایران بدهند که این افتخار و برگ سبزی است.

کد خبر 1780558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha