مساجد بستری برای رونق فعالیت‌های فرهنگی است

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دوره‌های تخصصی مهدویت در مساجد برگزار شود گفت: مساجد بستری مهم جهت رونق فعالیت های فرهنگی به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه در استان وامام جمعه ایلام در جلسه شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی در استان گفت: برنامه های فرهنگی هنری از اهمیت بسزایی برخوردارند و همواره به مناسبت های مختلف این برنامه ها برای اقشار مختلف جامعه برگزار می شوند.

وی افزود: باید از از توان مساجد، هیئات مذهبی و برخی نهادهای ملی و انقلابی نیز در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده شود؛ چرا که مساجد بستری مهم برای رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری به شمار می روند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: البته انجام فعالیت های متعدد توسط مساجد از قبیل احیای مساجد، گسترش فعالیت‌های قرآنی، حضور سخنرانان مطرح کشوری در مراسم‌ها، برگزاری برنامه‌های مناسب‌های ملی و دینی نیاز به پشتوانه مالی دارد و همه میدانیم که مساجد به تنهایی از پس تامین هزینه ها برنمی‌آیند؛ از این رو باید بخشی از اعتبارات این گونه برنامه‌ها از طریق خیرین، از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نهادها و شرکت‌های مختلف تامین شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با تاکید بر نقش مهدویت در جامعه و لزوم فرهنگ سازی در این حوزه از طریق فضای حقیقی و مجازی، بیان کرد: در این راستا میبایست دوره‌های تخصصی مهدویت در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، روستاها، مساجد، تکیه ها، حسینیه ها و مراکز فرهنگی فرهنگی برگزار شود؛ چرا که مهدویت نقش پیش‌برندگی در آشنایی بیشتر اقشار مختلف با منجی عالم بشریت، تریت منتظران واقعی، زمینه‌سازی برای ظهور و تربیت مهدی‌یاران دارد.

امام جمعه ایلام با اشاره لزوم برگزاری نمایشگاه مهدویت در مناسبت‌های مختلف، افزود: فعالیت‌ها و برنامه‌های مهدویت محله محور باشد، در این برنامه‌ها باید بر معرفت‌افزایی و افزایش شناخت و درک درست مخاطب از امام زمان(عج) و پاسخگویی به شهبات تاکید شود؛ همچنین میبایست در این حوزه از ظرفیت رسانه ها نیز به محو احسنت بهره گرفت.

کد خبر 1780559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha