تربیت نوجوان پیشران در کانون فرهنگی هنری صبا

 نبوی با بیان اینکه حوزه کاری کانون فرهنگی‌هنری صبا در زمینه پرورش نونهال و نوجوان است، تربیت نوجوانان پیشران را از مهمترین اهداف و اقدامات پیش رو عنوان کرد.

 سید مهدی نبوی، مدیر کانون صبا شهر مانه خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان اظهار کرد: تابستان امسال برنامه‌های متنوعی در قالب «مسجد کانون نشاط ۲» برای بهینه سازی اوقات فراغت نونهالان نوجوان و جوانان در دستور کار قرار گرفت و در راستای جذب این اقشار به مسجد و تربیت نوجوان پیشران قدم‌هایی برداشته شد.
 وی به برگزاری کلاس‌های کامپیوتر، دوره‌های تربیتی، برگزاری حلقه صالحین، تاریخ انبیاء، کلاس‌های تقویتی و ...در ایام تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با دادن مسئولیت به بچه‌ها اعم از نونهال، نوجوان و جوان در جذب این اقشار به کانون فرهنگی‌هنری صبا مسجد علی‌بن ابیطالب شهر مانه گام‌های موثری برداشته شد.
 مدیر کانون فرهنگی‌هنری صبا، افزود: در راستای برنامه‌های فرهنگی کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن کریم برگزار شد و علاوه بر آن کلاس‌های صفر تا صد نقاشی، سیاه قلم، کلاس‌های تقویتی ریاضی، زبان نیز بر اساس نیازسنجی صورت گرفته، برای متقاضیان در دستور کار قرار گرفت  در پایان کلاس‌های اوقات فراغت از سوی کانون فرهنگی هنری و ناحیه بسیج، گواهینامه پایان دوره به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.

تربیت نوجوان پیشران در کانون فرهنگی هنری صبا

کمک ادارت فرهنگی و خیران
نبوی دوره تخصصی تاریخ انبیا، حفظ شعر با کمک مربیان خارج از شهرستان را از دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی‌هنری صبا شهر مانه عنوان کرد و گفت:  برای ایجاد تعهد و حضور در کلاس ها هزینه ناچیزی از شرکت کنندگان دریافت و مابقی هزینه ها با کمک ادارات فرهنگی و خیران تامین شد.
به گفته وی امسال در مجموع ۱۵۰ نونهال و نوجوان در کلاس های اوقات فراغت شرکت کردند و برگزاری کلاس‌های ورزشی نیز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا سالن ورزشی در نزدیکی مسجد علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام اجاره شد و بچه های مسجد و اعضای کانون فرهنگی‌هنری صبا به صورت رایگان هفته یک نوبت برای خواهران و یک نوبت برای برادران می‌توانند از مزایای این سالن استفاده کنند.
وی تعداد اعضای کانون فرهنگی‌هنری صبا را بالغ بر۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۰ درصد خواهران و ۴۰ درصد را برادران به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار است.

تربیت نوجوان پیشران در کانون فرهنگی هنری صبا

جذب نونهال و نوجوان
 وی یادآور شد: برای جذب نونهال، نوجوان و جوان به کانون فرهنگی هنری صبا و مسجد علی‌بن‌ابیطالب برگزاری اردوهای تاریخی، مذهبی و تفریحی نیز در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس ۲۴ نفر از بچه‌های مسجد با حضور در اردوی سه روزه مشهد و زیارت امام رضا علیه‌السلام و مزار شهید جمهور، از برنامه‌های تفریحی متنوع شامل موج‌های آبی، موزه و... بهره‌مند شدند.
 مدیر کانون فرهنگی‌هنری صبا شهر، راه‌اندازی گیم نت را یکی از اقدامات شاخص برای جذب جوان و نوجوان اعلام کرد و گفت: این مهم با همکاری مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام، پایگاه بسیج  با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیون تومان محقق شد و به این منظور مغازه‌ای نزدیک مسجد اجاره شد و بچه‌های مسجد می‌توانند به صورت رایگان از این مکان و امکاناتش بهره‌مند شوند.
 
نبوی از راه‌اندازی گیم نت به عنوان پایگاه فرهنگی در جذب نوجوانان، جوانان به مسجد علی‌ابن‌ابی‌طالب علیه‌السلام و کانون فرهنگی هنری صبا نام برد و گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی و راه‌اندازی گیم نت بیش از ۵۰ نفر به تعداد اعضای کانون فرهنگی هنری صبا اضافه شده است.
  وی با اشاره به جمعیت سه هزار نفری محمدآباد، گفت: ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از این تعداد را نونهالان و نوجوانان به خود اختصاص داده‌اند و برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت با همکاری پایگاه بسیج میثم تمار ، پایگاه بسیج خواهران مریم و دهیاری محمدآباد انجام شده است.

تربیت نوجوان پیشران در کانون فرهنگی هنری صبا

 اعزام ۳۹ زائر اولی به کربلا
وی به اعزام ۳۹ نفر از زیارت اولی‌ها به کربلای معلی اشاره کرد و تشکیل گروه سرود آوای سهره توسط کانون فرهنگی‌هنری صبا در سال گذشته را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: این گروه سرود در اولین جشنواره سرود فجر رتبه دوم شهرستان را کسب کرده است.
 وی یادآور شد: سال گذشته فرمانده پایگاه میثم تمار بسیج به عنوان برتر کشوری معرفی شد و در زمینه اشتغال آفرینی نیز سال گذشته با ایجاد اشتغال برای ۱۵ تا ۲۰ نفر، رتبه سوم کشوری را کسب کردیم.
وی با بیان اینکه جذب نونهال، نوجوان و جوان از مهمترین اقدامات در دستور کار است از امام جماعت، هیئت امنا در عدم همکاری با کانون فرهنگی‌هنری گلایه کرد.

تربیت نوجوان پیشران در کانون فرهنگی هنری صبا

کد خبر 1780594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha