حمایت شهرداری اصفهان از ساخت مسجد به قدر نمک آش

شهردار اصفهان با اشاره به لایحه شورای شهر در حمایت مالی از مساجد، گفت: شهرداری اصفهان درخصوص حمایت مالی برای ساخت مساجد در حد نمکی آش کمک می‌کند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در خصوص حمایت از مساجد در مدیریت شهری اظهار داشت: بخشی از کمک شهرداری به مساجد در راستای ماموریت طبیعی شهرداری است.

وی با بیان اینکه همانطور که یک شهر باید از فضاهای طبیعی همچون ورزشگاه کتابخانه و مراکز فرهنگی برخوردار باشد مساجد نیز قسمتی از این فضاها می‌باشد اظهار داشت: با توجه به اینکه ساخت هر کدام از این فضاها به ارگان خاصی مربوط است مساجد را مردم و سازمان‌های مرتبط باید ایجاد و حمایت کنند.
قاسم‌زاده اضافه کرد: زمانی که دستگاه‌ها برای این حمایت استطاعت کافی نداشته باشند شهرداری بر اساس تاکید عدالت محوری وارد عمل شده و از این مراکز حمایت مالی می‌کند.
شهردار اصفهان تصریح کرد: کمک به ساخت مساجد در فضاهای از شهر که مسجد وجود ندارد و هیئت امنای به رکاب و مردم مشتاق و حامی در صحنه حضور داشته باشند.
وی با اشاره به لایحه‌ای شورای شهر در حمایت از مساجد متذکر شد: به دو شرط حضور مردم و توسعه فضای شهری در آن منطقه و به اقتضای توسعه یافتگی نیاز به مسجد وجود داشته باشد، شهرداری نمکی را به آش مردم برای احداث و حمایت از مساجد می‌زند.
قاسم‌زاده از اعلام اعداد حمایت مالی شهرداری از مساجد صحبتی نکرد.
 محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست خبری خود اعلام کرده بود: حداکثر سقف کمکی مدیریت شهری به هر مسجد ۲۶۰ میلیون تومان تعیین شده است .
کد خبر 1780636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha