برگزاری مسابقه داستان نویسی درخصوص جنایت رژیم بعث علیه زائران اربعین حسینی

مرکز مطالعات وابسته به آستان حسینی، مسابقه داستان نویسی، رمان و نویسندگی را در خصصو مستند کردن جنایات رژیم بعث علیه زائران اربعین حسینی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وکاله کربلا الدولیه، مرکز مطالعات و تحقیقات وابسته به آستان قدس حسینی، جزئیات مسابقه علمی مستندسازی جنایات حزب بعث علیه علما و مومنان در زیارت اربعین حسینی را اعلام کرد.

عبدالامیر القریشی، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات وابسته به آستان قدس حسینی گفت: این مرکز از نویسندگان و صاحبان قلم، از جمله مورخان و پژوهشگران می خواهد تا جنایات رژیم گذشته علیه مردمی را که در مراسم اربعین حسینی با پای پیاده به سمت کربلا می‌رفتند، ثبت کنند.

وی افزود: بر هیچکس پوشیده نیست که رژیم بعث شدیدترین و سخت‌ترین مجازات‌ها را علیه زائران سید الشهداء  به ویژه شرکت کنندگان در مراسم اربعین اعمال می کرد و به همین منظور از همه کسانی که اطلاعات یا تصاویری در این زمینه دارند، می خواهیم جنایات رژیم بعث را برجسته و مستند کنند.

القریشی در پایان سخنان خود گفت: آخرین مهلت دریافت نتایج ۳۰/۱۱/۲۰۲۴ خواهد بود و برای آثار برگزیده جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است.

از شروط شرکت در این مسابقه این است که به زبان عربی فصیح نوشته شده باشد و غلط املایی و نگارشی نداشته باشد، درباره موضوع مشخص شده باشد، فرد شرکت کننده در یک بخش از مسابقه می تواند شرکت کند و باید در قالب سی دی یا الکترونیکی ارسال کنند.

بنابراین گزارش، افراد فرهیخته و نویسنده می توانند در قالب داستان کوتاه، تالیف کتاب و رمان در این مسابقه شرکت کنند.

به نفر اول برگزیده سفر زیارتی مشهد مقدس، نفر دوم آیپد و جایزه نقدی و به نفر سوم، چهارم و پنجم، تبرک حرم امام حسین(ع) و قطعه ای از سنگ، انگشتر و پارچه تبرکی حرم مطهر به اضافه جایزه نقدی داده می‌شود.

کد خبر 1780653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha