از بچه مسجدی بودن تا دفاع از حرم

پورمراد گفت: زندگی شهید رسول پورمراد مسجد محور بود و تلاش در ترویج فرهنگ دینی در بین دوستان و آشنایان داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، مهدی پورمراد، برادر شهید مدافع حرم رسول پورمراد در خصوص ویژگی های این شهید و فعالیت های وی در کانون فرهنگی هنری «راه آسمان» واقع در شهرک مدرس بوئین زهرا بیان کرد: مهمترین ویژگی های این شهید، مردمی بودن و خدمت به مردم بود، این شهید بزرگوار به نماز اول وقت هم بسیار اهمیت می دادند و احترام و نیکی به والدین هم بسیار مورد توجه ایشان بود.

برادر شهید مدافع حرم رسول پورمراد ادامه داد: آنچه در سبک زندگی این شهید بسیار مورد توجه بود اهمیت دادن به انجام مستحبات ازجمله کم خوری و کم خوابی، پرتلاش بودن و رعایت موازین اخلاقی در رفتار و گفتار بود.

وی با اشاره به فعالیت های مسجدی این شهید، تصریح کرد: زندگی این شهید مسجدمحور بود و تلاش در ترویج فرهنگ دینی در بین دوستان و آشنایان داشت، این شهید بسیار در خصوص حضور خود و دیگران در مسجد اهتمام داشت به طوری که بیشتر فعالیت های اجتماعی خود را متمرکز در مسجد می کرد.

پورمراد تصریح کرد: مهمترین دغدغه ایشان در حوزه اجتماعی و فرهنگی، بحث خانواده و تربیت نسل جدید بر پایه تربیت دینی و قرآنی بود و ایجاد بصیرت و آگاهی در خصوص مسائل اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و غیره از جمله مواردی بود که ایشان بسیار مورد تأکید داشتند.

وی یادآور شد: زندگی این شهید الگویی برای همه ماست به طوری که انجام واجبات و ترک محرمات، ولایت پذیری و ولایت مداری، هدف مند بودن زندگی فردی، شغلی و اجتماعی، شاد بودن و شاد زیستن همراه با عزت نفس، داشتن ایمان و امید در زندگی، تلاش مستمر و مداوم در تهذیب نفس، اهمیت دادن به سلامت جسم، روح و روان خود و اطرافیان، ساده زیستی و پرهیز از تجمل و اشرافی گری در زندگی فردی و اجتماعی الگویی برای همه ماست.

گفتنی است شهید رسول پورمراد عضو کانون فرهنگی هنری راه آسمان شهرک مدرس شهرستان بوئین زهرا بود که در سن ۲۷ سالگی و در بیستم مهر ماه سال ۱۳۹۴ در قنیطره سوریه و درگیری با گروهک داعش بر اثر انفجار خمپاره و جراحات وارده، به شهادت رسید.

کد خبر 1780685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha